Церковь чтит память симеона богоприимца и анны пророчицы. День памяти праведных симеона богоприимца и анны пророчицы

И возглавил в нем Божественную литургию.

Его Высокопреосвященству сослужили митрополит Саранский и Мордовский Зиновий, в также секретарь епархиального управления протоиерей Сергий Куксевич, протоиереи Александр Кудряшов, Геннадий Зверев, настоятель протоиерей Олег Скобля с клиром и другие священнослужители.

По запричастном стихе владыка в алтаре поздравил протоиерея Геннадия Зверева с 35-летием служения в священном сане, вручив ему приветственный адрес.

По окончании богослужения митрополит обратился к верующим с архипастырским словом.

"Освящая этот храм, мы читали молитвы, в которых просили, чтобы благодать Господня снизошла на этот дом Божий и сохранила его непоколебимо как можно дольше в этом мире, - сказал владыка. - Сегодня мы слышали Евангелие о том, как Господь впервые посетил Иерусалим и святой храм Божий. Когда Он вошел туда с родителями - Девой Марией и праведным Иосифом, благодать Божия позвала на эту встречу великих людей того времени - старца Симеона и пророчицу Анну. Мы думаем, что старец держит Младенца Христа. Но, по словам Симеона, Младенец держит старца, который обращается к Нему, чтобы Спаситель отпустил его, наконец, из этого мира. Он увидел Мессию, испытал великую радость и был готов отойти в мир иной. Господь хотя и Младенец еще, но уже держит в Своих руках весь мир".

"Мы видим, как все доброе совершается в этом мире только благодаря Богу, - продолжил митрополит. - Нам кажется, что мы творим дела - построили храм, отреставрировали его. На самом деле все это совершает Бог. Он приглашает нас: "Хотите поучаствовать в Моем деле, которое Я задумал - возродить этот храм? Приходите, Я все для этого дам - умение, здоровье, деньги". Старец Симеон не мог бы встретить Младенца Христа, если бы ему не было дано долголетие. Он мог бы умереть в 60-80 лет и два века не дожить до явления Спасителя. Но ему было дано увидеть это событие. Мы должны понимать: все, что мы делаем, нам дано. Плохо, когда нам даны способности, а мы не делаем того, что могли бы и должны совершить во славу Божию".

"Сорокадневный обряд, который мы сегодня вспоминаем, не случаен. Вначале люди приносили в жертву тельцов и агнцев, - напомнил архипастырь. - Затем пророк Моисей все это записал в законе о жертвоприношениях в Книге Левит. Позже Господь потребовал, чтобы каждый младенец мужского пола был посвящен Богу. Потому что Ему должно быть посвящено самое лучшее. А что ценнее, чем первый ребенок - дар Божий? Младенец Христос - драгоценный плод, Сын Божий, Который также был посвящен Богу".


Митрополит подчеркнул, что в наше время не менее важно все самое дорогое и лучшее посвящать Богу:
"Если будем это делать, будем исполнять Закон Божий, - сказал он. - Не будем ничего жалеть, потому что мы должны любить Бога больше всего".
Правящий архиерей напомнил, что на Руси так всегда и было: храмы украшались лучше всего. Купцы, помещики, богатые люди, да и бедные самое лучшее несли в храмы Божии.
"Удивительные слова сказал старец Симеон Божией Матери: "Се, лежит Сей на падение на восстание многих в Израиле и на предмет пререканий" (Лк. 2:34). Действительно, когда Он вырос и начал служение, то одни люди, встречая Его, шли за Ним, а другие отходили от Него. Когда Господь был на Голгофе, одни кричали "Распни!", а другие втайне молились о Нем. И сегодня люди разделяются по отношению ко Христу - одни строят и украшают храмы, другие либо не замечают Его, либо, что еще хуже, борются с Ним. Ничего в мире не изменилось со времен Голгофы. Слава Богу, мы стоим на той стороне, на которой люди идут за Спасителем, молятся Ему", - завершил проповедь митрополит Варсонофий.

За усердное служение Святой Церкви серебряные медали апостола Петра были вручены протоиереям Олегу Скобле и Олегу Измалкову , помощнику старосты Валентине Скобле. Клирик храма иерей Сергий Воронюк награжден камилавкой, диакон храма Воскресения Христова у Варшавского вокзала Алексий Магазенков награжден правом ношения двойного ораря. Митрополичьей грамотой отмечена регент Мария Душечкина.

Владыка подарил храму евхаристические сосуды.

"Мы будем стремиться с помощью благодати Божией противостоять злу. Но нуждаемся в молитвах святых, чтобы они укрепили нас в немощах и помогли нести крест христианского подвига", - сказал настоятель. Он преподнес митрополиту в дар икону архистратига Михаила первой половины XVII века.

Храм святых Симеона Богоприимца и Анны Пророчицы был возведен в 1734 году на месте деревянной церкви, построенной в 1712 году в память о рождении дочери императора Петра I Анны). Главный алтарь освящен 27 января 1734 года в присутствии императрицы Анны Иоанновны. В советское время был закрыт. Возвращен верующим в 1994 году. 1 января 1995 года повторно освящен главный престол. Памятник федерального значения, охраняется государством.

ВЕЛИЧАНИЕ

Величаем вас, / святии праведный Симеоне Богоприимче и пророчице Анно, / и чтим святую память вашу, / вы бо молите за нас / Христа Бога нашего.

ЖИТИЕ СВЯТЫХ СИМЕОНА И АННЫ

Святой Симеон жил во время рождения Господа Иисуса Христа. Согласно евангелисту Луке, Симеону было обещано Духом Святым, что он не умрет, пока не увидит Христа. Согласно преданию, это обещание он получил еще за 270 лет до Рождества Христова. В то время Симеон состоял в числе 70-ти переводчиков (толковников), которые переводили священные книги Библии с еврейского на греческий язык для библиотеки египетского царя Птоломея Филадельфа. При переводе пророчества Исаии о рождении Еммануила (Мессии) от Девы (Ис. 7:14) Симеон усомнился в точности пророчества и хотел исправить слово “дева” на “жена.” В этот момент он и получил извещение от Духа Божия, чтобы он не смел искажать пророчества и что он не умрет до тех пор, пока не увидит исполнения пророчества Исаии о рождении Мессии именно от Девы.

Среди бедствий своего времени, при общем упадке веры и нравственности святой старец в течение долгих лет жил ожиданием исполнения этого пророчества. Когда Божественный Младенец наконец родился и был принесен в храм, Симеон получил откровение от Духа Святого, что его ожидание исполнилось и что в Иерусалимском храме он увидит Младенца-Спасителя.

Придя сюда, святой старец не только увидел обещанного Младенца и Его пречистую Деву-Матерь, но и удостоился взять Христа на свои руки. Тут в священном восторге праведный Симеон изрек те бессмертные слова, которые так часто слышны на вечерних богослужениях: “Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему с миром. Яко видеста очи мои Спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей.” Здесь Симеон как бы выступил в качестве представителя ветхозаветного человечества, ожидавшего Спасителя, и, одновременно, стал проповедником новозаветной благодати.

Евангелист Лука не говорит, к какому званию принадлежал праведный Симеон, но в церковных песнопениях он называется священником и святителем. По всей вероятности, он принадлежал к священникам, служившим при храме (Лк. 2:23-37).

Вместе с Симеоном удостоилась встретить Господа в Иерусалимском храме и 84-летняя праведная Анна. Из Евангелия известно, что она происходила из колена Асирова и была дочерью Фануила. После семилетнего супружества она лишилась мужа и с тех пор не отходила от храма. Она вела строгую воздержанную жизнь и своим постом и молитвой служила Богу день и ночь (Лк. 2:37). За это она удостоилась от Бога дара пророчества. В святой Анне мы видим образец истинной вдовицы, достойной всякого уважения. По словам апостола Павла, такие вдовицы очень ценны в Церкви для примера и назидания молодых жен (1 Тим. 5:3-5).
Дожив до глубокой старости, святая Анна, подобно Симеону, с упованием ждала Спасителя. Она была очень внимательна к явлениям духовного значения и присоединила свой голос к славословию Симеона во время встречи Божественного Младенца в храме. Проникнутая святым восторгом, она не ограничила свою проповедь стенами храма, а поведала о Христе многим жителям Иерусалима, ожидавших, как и она, пришествия Мессии.

В церковных молитвах праведная Анна прославляется как всеми уважаемая целомудренная вдова, преподобная старица, новозаветная пророчица.

ТРОПАРЬ, глас 1-й

Радуйся, Богоприимче старче Симеоне, / во объятия приемый Спаса Господа. / Веселися и ты, честная пророчице Анно, / возвестивши пришествие в мир Христа Бога нашего, / сокрушившаго державу вражию // и подающего нам велию милость.

МОЛИТВА

О Богоприимче Симеоне! Услыши нас, грешных раб Божиих (имена), и не отыми покров твой святый от нас, моли благость Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, праведно по делом нашим на ны движимый, и, презрев безчисленная прегрешения наша, обратит нас на путь покаяния и на стези заповедей Своих утвердит нас. Огради молитвами твоими в мире жизнь нашу, и во всем благом благое поспешение испроси, вся к животу и благочестию потребная нам даруя, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и тако в вечный достигнем покой, идеже сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже всякая слава подобает, со Отцем и Пресвятым Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ ПРАВЕДНОМУ СИМЕОНУ БОГОПРИИМЦУ

Кондак 1

Избранный в благовестника явления Христова в человецех, святый праведный старче Симеоне, похвальная пения приносим ти, Богоприимче, ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, Егоже во объятиях Твоих носил еси, моли спастися нам, любовию зовущим: Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженный.

Икос 1

Ангел Господень послан бысть извествовати старцу Симеону, яко воистину от Девы родитися имать обетованный Спас миру Христос. Егда бо той, чтущу ему книгу пророка Исаии, достиже места, идеже бе написано: се Дева во чреве приимет и родит сына Еммануила, и недоумеваяй о реченных, помышляше в себе, како могут сия быти, тогда явися ему Ангел и возвести, яко не имать видети смерти, дондеже видит рождшагося от Девы Христа Господня. Таковому дивному о нем промышлению Божию чудяшеся, воззовем к нему таковая: Радуйся, с сединами старческими и мудрость истинную стяжавый; Радуйся, Духом Божиим, яко муж праведен и благочестив свидетельствованный. Радуйся, во всех оправданиих Господних непорочно и непреткновенно ходивый; Радуйся, всем житием Твоим Господеви угодивый. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 2

Видя старец, яко умножающимся летом живота, умножаются ему труд и болезнь, зело скорбяшe душею, яко продолжися время пришельствия его, на земли темже желание имый разрешитися и ко отцем прейти, слезне просяще отпущения себе, зовый Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразуменный возвещенных от Ангела разумети, старец ища, недоумеваше, в себе глаголя: что сие есть странное и неудобь сказаемое таинство, яко Дева во чреве зачнет и родит Сына. Еда Дева чиста, яко мужа не знает, родити может, и кто будет сей, иже имать родитися без мужа, Сын Девы. Паче же и паче испытуя писании, уразуме от них велию сию благочестия тайну, яко подобает Богу явитися во плоти, да спасет человека Богом же и человеком. Темже мы, дивному премудрости Божия совету чудящеся воспоим блаженнаго сотаинника премудрости, зовуще к нему таковая: Радуйся, яко святою жизнию сердце твое очистил еси; Радуйся, яко чистотою сердца пламенную любовь к Богу стяжал еси. Радуйся, яко любовию к Богу ум твой чист сотворил еси; Радуйся, яко чистотою ума разум Божественных писаний уяснил еси себе. Радуйся, яко разумением писаний к вере во Христа приведен был еси; Радуйся, яко верою и упованием к чаянию утехи Израилевой наставлен был еси. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 3

Сила Духа Божия воздвиже во он день старца приити в церковь, и егда введоста родителя Отроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем, и той, узрев Отроча, абие уразуме Духом, яко Сей есть обетованный Спас миру Христос, и радуяся возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея ум зряй к Богу и быв в Дусе, прият тогда старец Симеон Младенца Иисуса на руку своею и благослови Бога, и рече к Марии, Матери Его: се лежит сей на падение и на востание многим во Израили и в знамение прорекаемо, яко да откроются от многих сердец помышления их. Таковому убо прозрению святаго дивящеся, ублажим Богоприимца пении сими: Радуйся, Боговедче прозорливый, Христа Господня, во образе младенца четыредесятодневна явльшася, Духом Божиим абие познавый; Радуйся, Богопроповедниче святый, Бога Того во плоти пришедша, во спасение миру велегласно проповедавый. Радуйся, Боголюбче благочестивый, пришествием чаянныя тобою утехи Израилевой несказанно обрадованный; Радуйся, Боговидче преблаженный, Бога во плоти явльшася, не умными точию, но и телесныма очима узревый. Радуйся, Богоприимче праведный, всю тварь содержащаго дланию, старческими твоими дланьми восприявый; Радуйся, Богоносче истинный, Бога, Егоже небо и земля носити не могут, во объятиях твоих телесне носивый. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 4

Буря внутрь помышлений тревожных вниде в душу святыя Богоотроковицы, егда благословив Ю Симеон, приложи глаголати к Ней: и Тебе же самой пройдет душу оружие. Еже слышавше святая Дево, первее убо смутися о словеси сем, таже яко раба Господня сущи, предаде себе в волю Господню, зовущи Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще Иосиф и Пречистая Матерь и Дева дивная проречения прозорливаго старца об Отрочате, чудяхуся о глаголанных о Нем. Мати же Его соблюдаша вся глаголы сия, слагающи в сердцы своем. Темже и мы, пророческим дивнаго старца глаголом чудящеся, воззовем тепле ему таковая: Радуйся, пророче Божий, пророческаго дара богатно исполненный; Радуйся, древних пророков удобрение и новых провидцев похвало. Радуйся, яко страж верен, посреде двою Заветов, Ветхаго же и Новаго, на божественной стражи поставленный; Радуйся, отсюду мимошедшая и грядущая мира и рода человеческого единым зрением ока соглядавый. Радуйся, яко страж верен, неусыпне бдяй и стрегий, пришедшу Домовладыце Христу, абие во сретение исшедый; Радуйся, страсти Христовы еще Младенцу сущу Ему предуведевый, и болезнь и тугу сердечную Матери Его предсказавый. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 5

Боготечную звезду, предтечу Божественнаго света зрим тя, Богоприимче преблаженный. Сей бо, Егоже свет языком быти возвестил еси, возсия убо просвещение истины во всех языцех, от нихже и мы, светом Его просвещеннии, благодарив пети навыкохом Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видесте очи мои спасение Твое, Владыко, еже уготовал еси пред лицем всех людей, свет во откровение языком и славу людей Твоих, Израиля, возопил еси, блаженне Симеоне, приемь на руку твоею младенца Иисуса, Емуже мы ныне, со страхом и любовию покланяющеся, воспеваем ти, яко Богоприимцу и пророку, пения таковая: Радуйся, всему миру, иудеем же и еллином, спасение во Христе уготованное проповедавый: Радуйся, людем во тме и сени смертней сидящим, свету возсияти им предвозвестивый. Радуйся, высокомерие иудеев, мнивших, яко тех точию есть Царствие Божие, уничиживый; Радуйся, и языком спасение во Христе Иисусе благовестивый. Радуйся, неверие ожесточенных иудеев предуведевый; Радуйся, спасение верою во Христа избранных от иудеев же и язык предуказавый. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 6

Проповедник богоносный пришествия Христова, всем чающим избавления во Израили был еси, Богоносе Симеоне. Оттоле бо начаша людие Божии веровати, яко приблизися к ним Царствие Божие, веровавше же пояху Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия Иерусалиму и всей земли иудейстей просвещение истины светом благовестия твоего, праведный старче; се бо и праведная Анна пророчица видящи на руку твоею Младенца Боголепна, и та разумев Духом, яко Сей есть пришедый избавити Израиля, приступи в той час и исповедашеся Господеви и глаголаше о Нем всем чающим избавления во Иерусалиме. Приступим убо и мы очищенным сердцем и умныма очима, Богомладенца на руку старчу держима зряще, воспоим сему таковая: Радуйся, яко первый сретил еси обетованного Царя Израилева, исперва пришедша во град Свой и в дом Отца Своего; Радуйся, яко славу новаго Храма паче славы древняго, первый узрел еси. Радуйся, яко всем чаявшим избавления, чаянную ими утеху Израилеву яве указал еси; Радуйся, яко возсияти звезде от Иакова и востати человеку от Израиля, якоже прорече Валаам, людем Твоим благовестил еси. Радуйся, яко благовестием твоим сердца уповавших возвеселил еси, малодушныя же и унывающия укрепил и утешил еси; Радуйся, яко свидетельством твоим о Христе и нас в вере и уповании утверждаеши. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 7

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, Владыко Господи, но познался еси ему и Бог совершенный: темже удивися старец неизреченному Твоему снисхождению и радуяся возопи: Аллилуиа.

Икос 7

Дивны дела Твоя, Господи, вопияше ветхий денми старец, ко иже от него держимому Спасу мира. Аще и мнюся держати Тя яко младенца, обаче не аз держу Тебе, но Ты держиши мя, яко Бог и Создатель всяческих, и яко Владыка живота и смерти, держиши мя и в животе сем, ветха суща старца. Отпусти убо мя ныне, по глаголу Твоему с миром, яко видесте очи мои спасение Твое. Темже мирное от земных отшествие святаго старца славяще, воззовем к нему таковая: Радуйся, яко клас зрелый пшеничный на землю, тако тихо старческую главу твою на ложе смерти склонивый; Радуйся, яко путник дальним странствием утомленный, мирно сном смерти почивый. Радуйся, многолетнее течение твое добре в вере и благочестии скончавый; Радуйся, от временнаго сего жития в мире глубоце к вечному покою преставивыйся. Радуйся, с надеждою скорого избавления от державы смертныя ко отцем твоим преселивыйся; Радуйся, во уповании жизни вечныя дух твой радостно Господеви предавый. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 8

Странно Бога превечна, яко младенца четыредесятодневна, на руку старчу держима зряще, удивимся неизреченному Того нас ради истощанию и ум на небеса вознесши, благодарне воззовем к Нему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси желание и желаний краю сладчайший Иисусе, взываше праведный Симеон ко иже во объятиях его носиму Избавителю мира. Обаче, узрев Тя ныне Бога превечна, что восхощу прочее видети на земли: “Отпусти убо мя ныне раба Твоего, Владыко, да шед возвещу пришествие Твое во аде держимым узником, с верою Тебе ожидающим, яко да и аз купно с ними изведен буду во обители Царствия Твоего, идеже вижду славу Твою”. Темже, блаженное преставление святаго старца поминаюше, прославим его сердцем и усты возносимыми пении сими: Радуйся, благий вестниче Христов и во аде от века содержимым узником пришествие Его благовестивый; Радуйся, надеждою скораго избавления души прародителей и праотцев возвеселивый. Радуйся, купно с ними Христом воскресшим, победителем смерти и ада, из обителей мрака изведенный; Радуйся, с сонмом избранных Божиих, в рай сладости во обителех небесных водворенный. Радуйся, к сонму святых царей, пророков и первосвященников ветхозаветных сопричтенный; Радуйся, к блаженству святых небесных сил безплотных приобщенный. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 9

Всякое колено небесных и земных и преисподних поклонится о имени Иисусове, и всяк язык исповесть, яко Господь Иисус Христос в славу Бога Отца. Веселися убо и радуйся, старче праведный, яко Сей есть, Егоже яко Младенца умалена на руку твоею приял еси, и Емуже ныне, яко Богу с лики безплотных сил на небеси зовеши: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя недоумеют изрещи велию славу твою, святый Богоприимче Симеоне, еюже прослави тя Христос Бог во Царствии славы Его. Предстоя бо близь Престола Святыя Троицы купно с Пречистою Богородицею и Предтечею Иоанном, со дерзновением молишися о всех с верою к тебе притекающих и просящих твоего заступления и помощи; сего ради, славяще дивное прославление твое на небеси и на земли, вопием тебе таковая: Радуйся, яко купно со святым Предтечею в неизреченней славе близ предстоиши Престолу Святыя Троицы; Радуйся, Егоже на земли Младенца видел еси, Сего на небеси ныне со всеми святыми зря, радуешися. Радуйся, яко со Христом, Егоже во объятиих твоих носил еси, ныне на небеси в вечней славе Его царствуеши; Радуйся, яко с лики ангелов на небеси, трисвятою песнию Его воспеваеши. Радуйся, яко велие дерзновение имаши ко Господу, Егоже Младенца на руку твоея приемь, Бога исповедал еси; Радуйся, яко весь мир христианский великаго предстателя и ходатая тя стяжа. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 10

Спасти хотяй от заточения и уз праведнаго Петра Афонскаго, яве предста ему Богоприимец в темнице, со святителем Христовым Николаем, дивен видением, честен образом, в ветхозаветнаго священства ефод облечен, в руце же жезл златый имеяй. Темже удивися преподобный чудному видению сему, радуяся возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Царь превечный, дивнаго отсюду ходатая и крепкаго заступника показа нам — тебе, великий угодниче Божий Симеоне. Сам бо святитель Христов Николай, хотяй спасти преподобнаго, настави его прилежно вопити к тебе о заступлении и помощи, многомощен бо еси, глаголаше, у Бога и велие дерзновение имаше к Нему. Якоже убо преподобнаго Петра Афонскаго представ, спасл еси, свободу и избавление от уз ему даровав, тако и нас в бедах и обстояниих сущих не укосни спасати предстательством твоим, да зовем ти: Радуйся, теплый молитвенниче о всех, с верою тебе призывающих. Радуйся, скорый помощниче всех к твоему заступлению прибегающих. Радуйся, яко великий во иерарсех святитель Христов Николай, многомощнейша ко Христу Богу предстателя тя указа; Радуйся, яко явлься со святителем Николаем преподобному Петру Афонскому, чудесне того от уз и темницы свободил. Радуйся, яко сим его на стезю иноческаго жития наставил еси; Радуйся, яко сим и нас в нуждах наших прибегати к твоему заступлению научил еси. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 11

Пение умиленное приносит ти весь мир христианский, святый угодниче Божий Симеоне, великий же Новград славит тя, яко милостиваго избавителя своего от болезни и губительства смертнаго. Егда бо праведный гнев Божий постиже отцы наша и болезнь смертная нападе на ня, благоволил Бог явити людем своим цельбоносную икону твою, яже и до днесь во обители иночестей светло сияет, благодать подающи исцелений всем с верою к тебе прибегающим, Богу же зовущим: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная свеща бывшим во тьме искушений и бед отцем нашим явися чудотворная икона святаго Богоприимца Симеона, паче чаяния надеждою спасения веселящи сердца их. Хотя бо спасти град от губительства смертнаго, предивно явися святый Архиепископу Новгородскому Ионе, и повеле храм обыденный создати во имя его, и ту святую икону его поставити, да источает исцеления людем, в покаянии с верою к ней прибегающим. Сего ради, праведно слышит от нас святый чудотворец благодарственная пения таковая: Радуйся, града нашего стено и утверждение; Радуйся, от смертоносныя язвы и губительных болезней благонадежное ограждение. Радуйся, от напастей и бед скорое избавление; Радуйся, от враг видимых и невидимых мощное защищение. Радуйся, во всех благих крепкое вспоможение; Радуйся, о гресех наших теплое умилостивление. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне

Кондак 12

Благодать неоскудных исцелений и источник неизсякаемых духовных даров и во грядущая людем оставити восхотев, человеколюбец Господь дарова нам пречистую икону твою, святый Богоприимче Симеоне, от неяже аки от Богоносных твоих рук, держащих подателя всех благ Бога, мы ныне различная дарования приемлем, благодарне зовуще Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще славим многомощное предстательство твое и крепкое заступление о нас грешных, святый Богоприимче Симеоне. Воистину бо стена нерушима и покров державен еси граду и обители, в нейже от лет древних, яко звезда светозарная, возсия нам чудотворная икона твоя, к нейже мы ныне припадающе и тепле молящеся, тебе со слезами взываем сице: Радуйся, яко обитель тобою хранима, яко многоценное сокровище имуще честную икону твою, благодарне о ней утешается и радуется; Радуйся, яко хотящии благочестно жити в ней от искушений мира, плоти и диавола, покровом твоим ограждаеши. Радуйся, яко добре труждающимся помощник крепок являешися; Радуйся, яко скорбящим утешение, болящим исцеление, малодушествующим успокоение молитвами твоими подаеши. Радуйся, яко всяк в нужде ко святей иконе твоей прибегаяй, скорое утешение и благовременную помощь приемлет; Радуйся, Богодарованное нам прибежище, надеждо, покров и заступление наше. Радуйся, Симеоне, старче праведный, Богоприимче преблаженне.

Кондак 13

О великий угодниче Божий и Богоприимче Симеоне! Приими ныне малое сие, обаче от чистаго сердца приносимое тебе моление наше, и, яко многомощный предстатель ко Христу Богу, испроси нам оставление грехов и мирную кончину живота нашего, и вечныя молитвами твоими избави нас муки, о тебе вопиющих Богу: Аллилуиа. Трижды.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Анна Пророчица и Симеон Богоприимец считаются покровителями младенцев, им молятся о сохранении здоровья новорожденных, весьма почитаемые .

Память Симеона Богоприимца и Анны Пророчицы чтут 16 февраля, а Анну еще вспоминают 10 сентября.

Святая праведная Анна Пророчица

Имя Анна было весьма популярно в русской княжеской среде. Достаточно вспомнить дочь князя Ярослава Мудрого Анну Ярославну, вышедшую замуж за французского короля Генриха I, которого поразили красота и ум его невесты. Анна принимала активное участие в государственных делах. Это с восхищением отмечал римский папа Николай II, писавший ей:

«Слух о великих добродетелях, восхитительная девушка, дошел до наших ушей, и с великою радостью слышим мы, что вы выполняете свои королевские обязанности с замечательным умом».

Святой праведный Симеон Богоприимец

По всей видимости, Симеон Богоприимец принадлежал к числу священников.

Благочестивый старец по поручению царя Египта участвовал в переводе на греческий язык священных книг иудеев. В какой-то момент Симеон Богоприимец выразил сомнение в словах Писания: «Дева во чреве приимет», — и пожелал изменить их на «молодая женщина», но неведомая сила не позволила ему это сделать.

Существует версия, что Симеон, высказав недоверие к тексту Писания, снял со своей руки перстень и кинул его в реку, воскликнув:

«Если найду его, то могу поверить изречению пророка по букве».

На следующий день в одном из селений старец купил рыбу и во время обеда чудесным образом обнаружил в ее чреве собственный перстень. После этого душа Симеона очистилась от сомнений. Он пришел в Иерусалим и каждый день с утра ходил в храм, чтобы не пропустить встречи с Божественным Младенцем. И, дождавшись ее, произнес те слова, что мы знаем из Евангелия от Луки.

По преданию, святого праведного Симеона Богоприимца убили воины Ирода во время избиения младенцев, — они требовали сказать, где находится Иисус. Мощи праведника пребывают на территории современной Хорватии — часть в Загорье, часть в Задаре.

Анна и Симеон упоминаются в Новом Завете, в повествовании о Сретении Господнем.

В тот день, когда Иосиф и Мария пришли в храм, чтобы принести жертву за своего первенца - Иисуса, Симеон тоже «по вдохновению» явился туда и, взяв младенца, благословил его. Произнесенные тогда слова стали потом знаменитой песней «Ныне отпугцаеши раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твоё, которое Ты уготовал пред лицом всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля» (Лк. 2:29-32). Она вошла в богослужебные тексты, в наши дни читается во время таинства крещения мальчиков, в тот момент, когда младенца вносят в алтарь и обносят вокруг престола через горнее место.

Подержав Младенца, как пишет Лука, Симеон обратился к Богородице: «Се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, - и Тебе Самой оружие пройдет душу, - да откроются помышления многих сердец» (Лк. 2:34-35). Этот эпизод называется Сретением Господнем, то есть встречей с Богом, и изображается на иконе «Умягчение злых сердец» или «Симеоново проречение».

Между прочим, пророчество Ангела сбылось: праведный Симеон скончался почти сразу после Сретения. Как сказано в его житии, которое составил Димитрий Ростовский, праведник прожил 360 лет.

Кондак, праведному Симеону Богоприимцу и Анне Пророчице, глас 8

Во избранных Божиих, блаженне старче Симеоне, на Небеси предстоиши пред лицем Христа Бога, Его же во храме, яко Младенца руконосимаго, во объятия своя от всепречистых рук приял еси и со Анною пророчицею яко Бога исповедал еси. Тем же похвальными гласы ублажаем вас: радуйся, Богоприимче старче Симеоне, радуйся, пророчице честная Анно, радуйтеся, Бога во Плоти познавший.


Саша Митрахович 17.07.2017 17:57


Симеон Богоприимец, По свидетельству апостола Луки, то был:

«муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святый был на нем».

Старец сей получил обещание от Бога, что:

«не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня».

В тот день, когда Дева Мария и праведный Иосиф принесли в Иерусалимский храм Сына:

«чтобы представить пред Господа, как предписано в законе Господнем, чтобы всякий младенец мужеского пола, разверзающий ложесна, был посвящен Господу»,

Симеон, по внушению Святого Духа, тоже был там и узнал в сорокадневном Младенце Христа. Он взял Его на руки и произнес слова, которые вот уже много веков на вечерне воспевает Церковь:

«Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля».

Не менее известные слова он обратил к Богоматери:

«Се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, и Тебе Самой оружие пройдет душу, — да откроются помышления многих сердец».

Со страниц канонических текстов праведный Симеон после этого знаменательного события (мы празднуем его как Сретение — встречу Бога с человеком, который давно ждал Его) сходит. Апокрифическая традиция предлагает считать, что вскоре после Сретения он умер, прожив около трехсот шестидесяти лет.


Саша Митрахович 17.07.2017 17:57

Древние историки сообщают, что египетский царь Птоломей II Филадельф (285 – 247 до Рождества Христова) пожелал пополнить свою знаменитую александрийскую библиотеку текстами Священных книг. Он пригласил из Иерусалима книжников. Синедрион послал своих мудрецов. Среди 72 ученых прибывших в Александрию для перевода Священного Писания на греческий язык, был приглашен и праведный Симеон. (Работа была выполнена и получила название «Перевод 72-х толковников». Именно с него в дальнейшем Ветхий Завет был переведен на славянский язык для Болгарской, Сербской и Русской Православных Церквей.) Праведный Симеон переводил книгу пророка Исаии. Прочтя в подлиннике слова «Се, Дева во чреве приимет и родит Сына» (Ис. 7, 14), он решил, что слово «Дева» здесь употреблено ошибочно, вместо слова «Жена», и хотел исправить текст. В этот момент ему явился Ангел и удержал его руку, говоря: «Имей веру написанным словам, ты сам убедишься, что они исполнятся, ибо не вкусишь смерти, доколе не увидишь Христа Господа, Который родится от Чистой и Пренепорочной Девы».

С того дня праведный Симеон стал ожидать пришествия Обетованного Мессии.

И вот однажды праведный Симеон, ведомый Духом Божиим, пришел в Иерусалимский храм. Это было в тот самый день (сороковой по Рождестве Христовом), когда Пречистая Дева Мария и Ее Обручник Иосиф пришли туда, чтобы совершить обряд, положенный по иудейскому закону, – представить пред Господом своего Божественного Первенца и принести положенную жертву.

Как только праведный Симеон увидел пришедших. Дух Святой открыл ему, что Богомладенец, Которого держала Пречистая Дева Мария, и есть ожидаемый Мессия, Спаситель мира. Старец принял на свои руки Младенца Христа и произнес свои пророческие слова: «Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех людей. Свет к просвещению язычников и славу людей Твоих Израиля».

Он благословил Пречистую Деву и праведного Иосифа и, обращаясь к Богородице, сказал: «Се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – И Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец» (Лк. 2, 22 – 35).

Далее святой евангелист повествует: «Тут была также Анна Пророчица , дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет, вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь. И она в то время, подойдя, славила Господа и пророчествовала о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме» (Лк. 2, 36 – 38).

О святом и праведном Симеоне Богоприимце известно, что он скончался, прожив 360 лет. В VI веке святые мощи его были перенесены в Константинополь. В 1200 году его гроб видел русский паломник святитель Антоний, будущий архиепископ Новгородский (1212 – 1220; + 1232; память 8 октября).

Праведный Симеон Богоприимец был, по свидетельству святого евангелиста Луки , одним из избранников Божиих, ожидавших утешения Израилева, и Дух Святой пребывал на нем (Лк. 2, 25). Ему было возвещено от Бога, что он не умрет до того времени, пока в мир не придет обещанный Мессия - Христос Господь.

Древние историки сообщают, что египетский царь Птоломей II Филадельф (285 - 247 до Рождества Христова) пожелал пополнить свою знаменитую александрийскую библиотеку текстами Священных книг. Он пригласил из Иерусалима книжников. Синедрион послал своих мудрецов. Среди 72 ученых прибывших в Александрию для перевода Священного Писания на греческий язык, был приглашен и праведный Симеон. (Работа была выполнена и получила название "Перевод 72-х толковников". Именно с него в дальнейшем Ветхий Завет был переведен на славянский язык для Болгарской, Сербской и Русской Православных Церквей.) Праведный Симеон переводил книгу пророка Исаии . Прочтя в подлиннике слова "Се, Дева во чреве приимет и родит Сына" (Ис. 7, 14), он решил, что слово "Дева" здесь употреблено ошибочно, вместо слова "Жена", и хотел исправить текст. В этот момент ему явился Ангел и удержал его руку, говоря: "Имей веру написанным словам, ты сам убедишься, что они исполнятся, ибо не вкусишь смерти, доколе не увидишь Христа Господа, Который родится от Чистой и Пренепорочной Девы".

С того дня праведный Симеон стал ожидать пришествия Обетованного Мессии.

И вот однажды праведный Симеон, ведомый Духом Божиим, пришел в Иерусалимский храм. Это было в тот самый день (сороковой по Рождестве Христовом), когда Пречистая Дева Мария и Ее Обручник Иосиф пришли туда, чтобы совершить обряд, положенный по иудейскому закону, - представить пред Господом своего Божественного Первенца и принести положенную жертву.

Как только праведный Симеон увидел пришедших. Дух Святой открыл ему, что Богомладенец, Которого держала Пречистая Дева Мария, и есть ожидаемый Мессия, Спаситель мира. Старец принял на свои руки Младенца Христа и произнес свои пророческие слова: "Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех людей. Свет к просвещению язычников и славу людей Твоих Израиля". Он благословил Пречистую Деву и праведного Иосифа и, обращаясь к Богородице, сказал: "Се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, - И Тебе Самой оружие пройдет душу, - да откроются помышления многих сердец" (Лк. 2, 22 - 35).

Далее святой евангелист повествует: "Тут была также Анна пророчица , дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет, вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь. И она в то время, подойдя, славила Господа и пророчествовала о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме" (Лк. 2, 36 - 38).

О святом и праведном Симеоне Богоприимце известно, что он скончался, прожив 360 лет. В VI веке святые мощи его были перенесены в Константинополь. В 1200 году его гроб видел русский паломник святитель Антоний, будущий архиепископ Новгородский (1212 - 1220; + 1232; память 8 октября).