Dijagram ispravne veze uzo ili kako izbjeći pogreške u ovom pitanju. Radi li uzo bez uzemljenja ili ne? Zašto vam treba uzo ako imate automate?

Početak montaže električna ploča, mnogi se suočavaju s problemom: koliko RCD-ova instalirati - jedan ili nekoliko? Pokušajmo pronaći odgovor na ovo pitanje.

Prvi argument koji obično čujete o instaliranju nekoliko je jednostavno prijevara od strane izvođača. Ima puno RCD-ova, pa će vam rad naplatiti više. Osim toga, platit ćete više za materijale.

Osim toga, može raditi i isključiti električne uređaje, zašto ga instalirati, nitko se prije nije zamarao time i nije poznavao nikakve probleme. Sve se čini očiglednim!

Međutim, zašto mnogi ljudi još uvijek instaliraju nekoliko RCD-ova u svoje štitove? Zar doista ne vide naizgled očite stvari?

Kopajmo dublje i pokušajmo to shvatiti.

RCD je dizajniran za zaštitu ljudi od ozljeda elektro šok. Ako su izolacija, dijelovi pod naponom oštećeni, slučajno dodirnuti itd., RCD će isključiti oštećeno područje i neće dopustiti da primimo strujni udar. Ispostavilo se da RCD je još uvijek neophodan uređaj!

Koliko ih onda instalirati? Jedan, možda više?

Da, možete instalirati samo jedan RCD za cijeli stan i to će raditi sjajno. Mnogi ljudi to rade. Ali može doći do situacije kada nestane struje u cijelom stanu. Razlog tome je što je djelovalo. I to se može događati uvijek iznova, iako nema očitih oštećenja električnih žica ili uređaja. Vjerojatno nisu trebali upozoriti da će se ugasiti i ugasiti cijeli stan;

Ali ne tražimo jednostavna rješenja i pokušajmo razumjeti bit ovog problema i razumjeti zašto se RCD aktivira u ovom slučaju?

Kao što znamo iz principa rada RCD-a, on reagira na struje curenja. Svako električno ožičenje, čak i novo, ima pozadinske struje curenja. Njihova veličina izravno ovisi o duljini i grananju vodova, kvaliteti ogranaka napravljenih u razvodnim kutijama i njihovoj količini te kvaliteti upotrijebljenog kabela.

Mnogi moderni električni uređaji također stvaraju impulsnu buku tijekom rada, a ako postoji mnogo takvih uređaja, njihov ukupni impuls može pokrenuti RCD.

Za zaštitu ljudi treba koristiti RCD-ove s osjetljivošću od najviše 30 mA. U "" pokazao sam da RCD-ovi počinju okidati pri vrijednostima polovice podešene vrijednosti struje curenja. Oni. RCD s postavkom od 30 mA može se isključiti pri struji od 15 mA.

Ispada da morate instalirati nekoliko RCD-ova, najmanje dva. To će smanjiti ukupnu pozadinsku struju u skupini i smanjiti količinu moguće ukupne impulsne buke od rada električnih uređaja. Ako se prilikom instaliranja nekoliko RCD-ova (pod uvjetom da su ispravno izračunati i odabrani) aktivira, to se može dogoditi uglavnom iz dva razloga:

  1. RCD je neispravno spojen;
  2. U skupini se dogodila nesreća i RCD je ispunio svoju zaštitnu funkciju.

Ali postoji još jedna stvar! U svakodnevnom životu naširoko se koriste uređaji koji dolaze u dodir s vodom: grijalice za pohranu, strojevi za pranje rublja itd. Za zaštitu takvih uređaja preporuča se ugradnja osjetljivijih RCD-ova s ​​postavkom struje curenja od 10 mA. I tehnološki može raditi na strujama od 5mA. Prema standardima, takvi RCD-ovi moraju biti instalirani za jedan uređaj povezan zasebnom linijom.

Kao rezultat toga, dolazimo do zaključka da je u modernom stanu potrebno instalirati najmanje tri RCD-a: dva za sve električne instalacije i najmanje jedan za uređaj u kontaktu s vodom ( perilica za rublje, bojler...)

Samo u ovom slučaju dobit ćemo siguran sustav koji će pružiti maksimalnu zaštitu od strujnog udara i požara.

Kao bonus takvoj shemi, moći ćemo lakše identificirati izvor kvara, a mogućnost korištenja radnog dijela sustava dok se otklanjanje kvarova provodi u skupini za hitne slučajeve.

A ako koristite (višestupanjsku) diferencijalnu zaštitu, sigurnost sustava bit će još veća!

Ako želite izgraditi pouzdan i siguran sustav, onda jednostavno ne možete bez upotrebe nekoliko RCD-ova!

Detaljan video RCD - jedan ili nekoliko???

Kako bismo razumjeli za koju kućnu električnu opremu potrebna instalacija RCD, shvatimo samu svrhu ovog uređaja i načela njegovog rada.

RCD - uređaj zaštitno isključivanje od strujnog udara. Jednostavnim riječima, ovo je poseban uređaj koji će isključiti stan, liniju ili uređaj u slučaju struje curenja.

Princip rada uređaja temelji se na stalnom praćenju i proračunu ulaznih i izlaznih struja vodiča. Ako se obavijesti o rastavljanju mijenjaju (tijekom normalnog rada, ove struje bi trebale biti jednake), isključit će struju brzinom munje.

Ovaj uređaj je dizajniran za zaštitu ljudski život, stoga uzmite njegov izbor s punom odgovornošću. Uostalom, vrlo je važno da uređaj ne samo da bude instaliran, već i odgovarajuće kvalitete i sigurno će raditi u pravo vrijeme.

Ponovimo još jednom: RCD ne štiti uređaj od prenapona itd., Ali štiti osobu od strujnog udara. Stoga pitanje na koje uređaje instalirati zaštitu, a na koje ne nije sasvim točno.

Instalirajte RCD "po stanu" (zajednički), a zatim, po želji, za svaku sobu ili čak za pojedinačnu opremu. Zaštitni uređaji instalirani zasebno na svakoj opremi neće pružiti bolju ili lošiju zaštitu.

Bit pojedinačnih instalacija je da kada se RCD aktivira, ne isključuje cijelu kuću iz struje (ako je jedina i instalirana "za cijeli stan"), već samo zaseban uređaj ili sobu.

Također, RCD ne štiti od statičkog elektriciteta (besplatno električno punjenje na površini ili masi dielektrika ili na izoliranim vodičima) - uzemljenje bi se s tim trebalo nositi ako se pravilno izvede. Instalacija bez uzemljenja neće vas zaštititi od statičkog udara.

Provjera veze i performansi

RCD je modularna oprema, stoga se ugrađuje razvodna ploča zajedno s drugom modularnom opremom. Svaki RCD, bez obzira na proizvođača, marku, model i snagu, ima gumb "Test".

Nakon instalacije i spajanja pritisnite gumb - umjetno će stvoriti uvjete kao da je došlo do curenja struje, a particija će isključiti opremu.

Ako se to ne dogodi, potražite pogreške u neispravnom spoju ili u dizajnu RCD-a. Vrijedi provjeriti rad uređaja jednom godišnje (barem).

Koliko RCD-ova instalirati

Ugradnja uređaja na svaku opremu zasebno (hladnjak, perilica rublja, bojler) ili na svaku liniju utičnica idealna je opcija.

Ali ako ti ograničen proračun, onda je bolje umjesto 10 jeftinih zaštitnih uređaja kupiti 3-4 dobra i kvalitetna - zajednička za cijelu kuću, posebno za dječju sobu, kupaonicu i kuhinju.

Ovo će biti sasvim dovoljno. Štoviše, za svaki slučaj možete odabrati i instalirati RCD s različitim karakteristikama.

Odabir zaštite prema karakteristikama

Odabiremo RCD na temelju struje curenja:

  • 30mA za uvodni RCD (za cijelu kuću);
  • 30mA za zaštitu grupa utičnica;
  • 10mA za dječju sobu, pojedinačne potrošače (ako se postavljaju zasebno na perilicu rublja, hladnjak), za kupaonicu ili prostorije s visokom vlagom.

Uređaji sa strujom curenja od 50 mA ili više koriste se ne za zaštitu od ljudskih ozljeda (tijelo ne može izdržati ni 50 mA), već kao zaštita od požara.

Karakteristike putovanja (prikazano na svakom uređaju):

  • AC su uređaji koji reagiraju samo na sinusoidnu (izmjeničnu) struju curenja. Takvi RCD-ovi su jeftini, ali manje učinkoviti. Dokaz je da se u europskim zemljama ne koriste zaštitni uređaji klase AC.
  • A - reagiranje na AC i AC curenje istosmjerna struja u uređajima s elektroničkim pretvaračima. Univerzalni izgled. Instalirajte za mreže koje napajaju računala, perilice i perilice posuđa, jer prva vrsta za njih može biti neučinkovita. Koštaju malo više od klima uređaja.

Jedan visokokvalitetni RCD bolji je od nekoliko nekvalitetnih - o tome smo već govorili gore. Stoga preporučujemo da se usredotočite na takve proizvođače kao što su:

  • ABB - serija F200 (tip AC) i FH200 (tip A), nazivna struja 16-125 A, osjetljivost 10, 30, 100, 300, 500 mA, presjek kabela do 35 mm2.
  • Eaton (Moeller) - serije PF4, PF6, PF7 i PFDM (do 63 A, maksimalna struja curenja za zaštita od požara 300mA, za zaštitu od ljudskih oštećenja 30mA).
  • ETI - EFI6-2 serija (do 63 A, za zaštitu od oštećenja do 30 mA).
  • Hager ima oko 10 serija (CDA CDS, FA, CD itd.) sa i bez samosteznih stezaljki, za jedan, dva, tri i četiri pola i isto toliko kontakata.

Svi predstavljeni modeli RCD-a dostupni su za prodaju u internetskoj trgovini električne opreme.

Zahvaljujemo elektrotehničkoj tvrtki Axiom-Plus na pomoći u pripremi materijala.

Projektiranje privatnih (individualnih) kuća ima svoje karakteristike. U ovoj temi želio bih se usredotočiti na instalaciju RCD-a na ulazu u kuću, oslanjajući se, naravno, na propisi. Mnogi ljudi ne obraćaju dovoljno pažnje na to, uključujući i mene.

Više puta sam ponovio da ne volim projektirati privatne kuće. Nije uopće teško, naprotiv, sve se radi po šabloni. Štoviše, ovaj predložak ponekad nije u skladu sa zahtjevima tehničkih propisa.

Ljudima nije stalo do sigurnosti ili jednostavnosti korištenja. Češće nego ne, cijena je odlučujući čimbenik pri projektiranju.

Iako se donekle može razumjeti da je prije kuća imala jedan mjerač s utikačima i sve je radilo, ali sada je preporučljivo instalirati SPD, RCD i zaštitu od prenapona.

Zašto je potrebno instalirati RCD na ulazu u kuću?

Okrenimo se zahtjevima TNLA:

TKP 45-4.04-149-2009 Sustavi napajanja stambenih i javnih zgrada:

Mreže u kojima su struje kratkog spoja nedovoljne za aktiviranje prekostrujne zaštite.

TKP 339-2011:

Potrebna je instalacija RCD-a:

ako uređaj za prekostrujnu zaštitu (automatski prekidač, osigurač) ne osigurava nazivno vrijeme automatskog isključivanja prema GOST 30331.3 - 0,4 s pri nazivnom naponu od 230 V, a električna instalacija nije pokrivena sustavom za izjednačavanje potencijala;

SP 31-110-2003 (Projektiranje i ugradnja električnih instalacija stambenih i javnih zgrada):

A.2.2 Prekostrujna zaštita osigurava zaštitu od neizravnog dodira odvajanjem oštećenog dijela kruga u slučaju čvrstog kratkog spoja na kućište. Pri niskim strujama kvara, smanjenju razine izolacije, a također i kada se prekine neutralni zaštitni vodič, RCD je, zapravo, jedini način zaštita.

PUE 7:

7.1.72. Ako uređaj za prekostrujnu zaštitu (prekidač, osigurač) ne osigurava vrijeme automatskog isključivanja od 0,4 s pri nazivnom naponu od 220 V zbog niskih vrijednosti struja kratkog spoja i instalacija (stan) nije pokrivena potencijalom sustav izjednačavanja, ugradnja RCD-a je obavezna.

7.1.73. Prilikom instaliranja RCD-a, zahtjevi selektivnosti moraju biti dosljedno ispunjeni. S dvostupanjskim i višestupanjskim krugovima, RCD koji se nalazi bliže izvoru napajanja mora imati podešenje i vrijeme odziva koje je najmanje 3 puta veće od vremena RCD-a koji se nalazi bliže potrošaču.

TC br. 31-2012 (O ponovnom uzemljenju i automatskom isključivanju na ulazu pojedinačnih građevinskih projekata):

Budući da za objekte koji se napajaju iz nadzemnih vodova s ​​naponom do 1 kV, većina potrošača ne može zadovoljiti zahtjeve za automatskim isključivanjem zbog niskih višestrukih struja kratkog spoja, ugradnja uređaja za zaostalu struju (RCD) s diferencijalnom radnom strujom IΔn do 300 mA na ulazu je obavezan.
Bilješka. Ugradnja RCD-a s diferencijalnom radnom strujom IΔn do 300 mA na ulazu obvezna je sa stajališta osiguranja sigurnost od požara.

Na temelju gore navedenog, RCD na ulazu u privatnu kuću je zapravo obavezan.

Prvo: RCD na ulazu sa strujom curenja od 100-300 mA obavlja funkciju zaštite od požara. Instalirajte RCD i zaboravite na usluge osiguranja

Drugo: udaljenost od trafostanice do privatne kuće često je vrlo velika. To znači da će jednofazna struja kratkog spoja biti vrlo niska i prekidač možda neće proraditi za 0,4 sekunde. U takvim slučajevima mora se instalirati RCD.

Ako odlučite instalirati RCD na sve grupne linije, tada, po mom mišljenju, ne možete instalirati RCD na ulazu, ali u svakom slučaju neće škoditi, imat ćete dvostruku zaštitu.

Ulazni RCD mora biti selektivan, što znači da se neće aktivirati ako se aktivira nizvodni RCD. Ili će raditi malo kasnije, ako grupni RCD ili automatski prekidač ne radi.

RCD - sigurnost u vašem domu!

Pri niskim strujama kratki spoj umjesto karakteristike “C” osigurač Bolje je staviti "B".

Dobar dan, dragi gosti web stranice Bilješke električara.

Nakon objavljivanja svojih članaka o uređajima za zaostalu struju (RCD), često sam počeo primati sljedeće pitanje e-poštom od posjetitelja web mjesta: zašto uopće trebate instalirati RCD?

Hajde da shvatimo zašto trebate instalirati RCD u svoje stanove ili kuće?

Sve ovisi o ciljevima koje slijedite.

Glavne svrhe korištenja RCD-a:

  • zaštita ljudi od strujnog udara
  • sprječavanje požara uslijed curenja električne struje

Izgled jednofaznog (dvopolnog) RCD-a.

Upotreba RCD-ova za zaštitu ljudi od strujnog udara

Prilikom korištenja električnih uređaja poput mikrovalne pećnice, bojlera, računala i drugih u osobne svrhe postoji opasnost od strujnog udara, jer Navedeni kućanski uređaji prvenstveno imaju metalno tijelo (provodi električnu struju) i složeni unutarnji strujni krug.

Zbog raznih utjecaja (mehaničkih, toplinskih itd.), kao i zbog dugoročno usluge, izolacija žica ovih Kućanski aparati može postati neupotrebljiv.

Usput, to se odnosi ne samo na električne uređaje, već i na električne kabelske vodove.

Ako je izolacija vodiča prekinuta, postoji mogućnost da ova žica kratko spoji na metalno kućište električni uređaj. U tom slučaju na kućištu se pojavljuje faza ili, drugim riječima, potencijal jednak mrežnom naponu. Ali to će se dogoditi ako slučaj nije utemeljen.

Što se događa ako u takvoj situaciji dodirnete tijelo uređaja?

Za jasnije proučavanje i predstavljanje materijala o korištenju RCD-ova, dat ću vam primjer s mikrovalnom pećnicom.

Primjer 1. Bez korištenja RCD-a u krugu

Ako istovremeno dodirnete električni uređaj, au našem primjeru to je mikrovalna pećnica s oštećenom izolacijom, i bilo koji drugi predmet spojen na masu, primjerice sudoper ili bateriju, doživjet ćete strujni udar.

Posljedice takvog "dodira" mogu biti vrlo različite. U jednom slučaju to je "blagi strah", u drugom postoje ozbiljne posljedice, sve do srčanog zastoja od prolaska struje kroz ljudsko tijelo. Pročitajte, evo nekoliko primjera iz stvarnog života:

Primjer 2. Primjena RCD-a u krugu sa zaštitnim vodičem

Da biste spriječili takve posljedice kada je izolacija uređaja ili kabela prekinuta, potrebno je koristiti uređaj za zaostalu struju (RCD).

Ali ovdje se takva situacija uopće neće dogoditi, jer... Kada se fazni vodič kratko spoji na metalno tijelo električnog uređaja, pojavit će se struja na kojoj ili prekidač.

Opet želim rezervirati, to će se dogoditi ako koristite električno ožičenje sa zaštitnim vodičem PE (faza, nula, uzemljenje), tj. sustav ili .

Pročitajte kako se prebaciti s TN-C na TN-C-S sustav uzemljenja.

Primjer 3. Primjena RCD-a u krugu bez zaštitnog vodiča

Razmotrimo isti primjer s mikrovalnom pećnicom koja koristi RCD, ali bez upotrebe PE zaštitnog vodiča, tj. s .

U ovom slučaju imate šanse preživjeti, jer... prolazak struje kroz ljudsko tijelo bit će kratkotrajan.

p.s. Ovdje bih želio završiti članak. Tvoj izbor!?

160 komentara na post "Zašto vam treba RCD?"

    Daleko sam od ovih pitanja)))

    Svatko treba znati o korištenju uređaja za zaostalu struju. Hvala na korisnim informacijama.

    Ako govorimo o električnim ožičenjima u stanovima, onda mnogi ne znaju što je RCD, jer je kućište staro, čak su i prometne gužve stare zgrade, tada je općenito nemoguće proći posao bez RCD-a. Naravno, odgovor je jasan, trebate instalirati RCD, ili još bolje diferencijalni automatski uređaj.

    Kao i uvijek, koristan članak na vašoj stranici!

    Informacije su vrlo korisne. Čak i ja, žena, znam za to, iako ne tako detaljno. Sada se moje znanje povećalo, hvala!

    Imate izvrsnu specijaliziranu stranicu. Sve je jasno i razumljivo napisano

    Koliko je stvari izumljeno na zemlji..) Ovo je prvi put da čujem za RCD, ali čuo sam za uzemljenje.. Kako uzemljiti perilicu?

    Prije koliko je vremena izumljen RCD? I zašto prije nisu bili instalirani u stambenim zgradama?

    Korištenje RCD-ova određeno je nedavno objavljenim novim odjeljcima u 7. izdanju PUE-a.

    Uređaj je bez sumnje koristan, ali tko će ga instalirati?

    Koristite usluge elektrotehničkog laboratorija ili električara u mjestu stanovanja.

    Georgy, još nisam stigao napisati obećani detaljan članak o ovom pitanju. Ali u ovom sam članku objasnio osnovna načela za korištenje RCD-ova u dvožilnoj mreži.

    S RCD-om je sve bilo jasno, osim razlika u vezi. Hvala vam puno, odlična stranica!

    Napisali ste: "Postoji kontroverzno mišljenje da nije dopušteno koristiti RCD u starim dijagramima električnog ožičenja (dvožilni). Svoje ću mišljenje o ovom pitanju napisati u svom zasebnom članku.”
    i "Koristim ovu priliku da vas podsjetim da je korištenje RCD-ova u TN-C sustavu uzemljenja zabranjeno PUE."

    Gdje u Sverdlovska regija Je li moguće kupiti utičnicu s ugrađenim RCD-om?

    Također ću instalirati RCD kod sebe, članak će mi dobro doći.

    Andrey, u vezi sa zabranom korištenja RCD-ova u TN-C sustavu. U PUE, klauzula 1.7.80 dopušta upotrebu RCD-ova, kaže sljedeće:
    1.7.80. Nije dopušteno koristiti RCD-ove koji reagiraju na diferencijalnu struju u četverožilnim trofaznim krugovima (TN-C sustav). Ako je potrebno koristiti RCD za zaštitu pojedinačnih električnih prijemnika koji primaju napajanje iz TN-C sustava, zaštitni PE vodič električnog prijemnika mora biti spojen na PEN vodič strujnog kruga koji napaja električni prijemnik na zaštitni sklopni uređaj.
    O upotrebi RCD-ova i još mnogo toga možete pročitati u knjizi „UZO. Teorija i praksa." Autor je zaposlenik Moskovskog energetskog instituta (MPEI). Na stranici 227 knjige raspravlja se o korištenju RCD-ova u TN-C sustavu.

    U članku sam pokušao detaljno objasniti da je moguće i čak potrebno koristiti RCD bez zaštitnog vodiča. Ovo je dodatna mjera o električnoj sigurnosti pri radu sa starim električnim ožičenjem s TN-C sustavom.

    Ali ovdje se takva situacija uopće neće dogoditi, jer... kada fazni vodič dodirne metalno tijelo električnog uređaja, pojavit će se struja curenja, pri čemu će RCD isključiti i odspojiti oštećeno područje.

    OVDJE SE NIJE NI O UZO-U. ZAMISLIMO DA NE POSTOJE RCD-ovi, SAMO AUTOMATSKI STROJEVI, ŠTO ONDA? AKO SE FAZA POJAVI NA KUĆIŠTU I KUĆIŠTE JE UZEMLJENO, ALI RAZUMIMO DA SE NEGDJE PE VODIČ SUSREĆE S N-VODIČEM, BILO NA MJESTU RAZDVAJANJA PEN VODIČA U SUSTAVU TN-C-S, ILI NA SAMOJ PODSTANICI, .. TADA ĆE BITI KRATKI SPOJ IZMEĐU FAZE I NULE, MAŠINA ĆE SE SAMO UGASITI!

    Victore, ako imate dvožilnu mrežu, onda ako postoji kratki spoj na kućištu, neće doći do jednofaznog kratkog spoja, već će doći do curenja struje kroz ljudsko tijelo. RCD će osjetiti ovu struju curenja i odspojiti oštećeni vod.

    Recite mi gdje je bolje instalirati RCD i koji za zaštitu od požara.
    Ulazni kabel (25mm2 aluminijski) od nadzemnog voda se dovodi do kutije na fasadi kuće u kojoj se nalazi VA 47 i vrši se prijenos sa TN-C na TN-C-S, zatim kabel u metalnom crijevu. (6mm2 bakra) duž fasade kuće do ploče (u kući) s brojačem i automatskim uređajima, također želim ugraditi RCD u ploču za zaštitu od oštećenja (nakon vaših članaka). Jednofazno napajanje.
    Također bih želio kontrolirati kabel na fasadi.

    Alexey, instalirajte 300-500 (mA) protupožarni RCD u kutiju odmah nakon uvodnog VA47.

    U ploču (u kući) ugradite ulazni RCD na 100 (mA), pod uvjetom da je RCD na 30 (mA) instaliran na grupama utičnica. Ako ih nema, bolje je postaviti uvodni RCD u ploču na 30 (mA).

    Trebam li postaviti RCD od 100 mA nakon mjerača? Koju ulogu ima? Ali u kući su grupe podijeljene ne po utičnicama i rasvjeti, već po sobi, tj. 1. VA za kuhinju, 2. VA za kupaonicu, + još tri za svaku sobu, nije li to protiv pravila? I kako ovdje instalirati RCD? Nema male djece - nitko se ne penje rukama u utičnice. Možda ugraditi RCD od 30mA u kuhinji i kupaonici, a sobe će štititi RCD od 100mA??? Ili je općenito bolje instalirati diffautomatski stroj u kuhinji?

    Dmitrij, koji RCD će se brže isključiti: 63 (A) 300 (mA) tip AC ili 63 (A) 30 (mA) tip S??? I je li moguće zaštititi oba RCD-a s jednim prekidačem od 50 (A) ako su spojeni u seriju?
    Biste li odobrili ovu shemu?
    U kutiju, odmah nakon VA47 50(A), ugrađujemo AC RCD tipa 63(A)300(mA), zatim u ploču, nakon brojila:
    1.VA47 32(A)+ RCD 40(A)30(mA) tip A + potrošači (uključujući perilicu rublja)
    2. paralelno još jedan BA47 32 (A) + RCD 40 (A) 30 (mA) tip AC + tri paralelno spojena BA47 10 (A) iz kojih se napajaju prostorije.
    I evo pitanja: mogu li staviti RCD 63(A) 30(mA) tipa S odmah iza mjerača da zaštitim ova dva RCD-a od 40(A).. ili je bolje staviti 63(A) 100(mA) tipa AS RCD??? Ako je odgovor da, da, možemo li sekvencijalno ugrađene RCD (u kutiji i iza brojila) zaštititi aparatom BA47 50(A) koji se nalazi u kutiji?
    Jesam li te zbunio?

    Uvodni RCD na 100 (mA) - odlučili smo se za to. RCD štiti ne samo od male djece (pročitajte članak), pa je preporučljivo instalirati 30 (mA) RCD za svaku grupu - to će biti idealna i ispravna opcija. Ako je proračun ograničen, tada je za kupaonicu potreban RCD od 30 (mA) (više o tome), a za kuhinju također 30 (mA). Postoji detaljan članak o selektivnosti rada RCD-a -. Ostalo je na mail, pošalji mi dijagram (ručno ako može), provjerit ću i ispraviti.

    molim vas recite mi je li moguće instalirati samo jedan stroj za cijelu kuću?
    +uzo (za sva trošila odjednom), a ne za svaku sobu s automatikom + uzo (ukupno nazivno opterećenje na potrošačima do 25A)

    I također želim napraviti sljedeću shemu ožičenja: električno brojilo-automatsko + UZO-zaštita (od prenapona)-potrošači je li tačna? Pitanje: kako mogu sam provjeriti ispravnost aparata i aparata za uzo (mogu biti i neispravni)?

    Funkcionalnost strojeva provjerava se opterećenjem strujom. Ako imate LATR, ampermetar, strujni transformator i malo želje, onda možete sami sastaviti ovaj uređaj. Za to imam poseban stalak - pročitajte više u članku o. RCD se provjerava tipkom "Test".

    U principu, možete ostaviti jedan ulazni RCD, tada ga treba postaviti na 30 (mA), a ako postoji curenje u bilo kojem krugu, cijela kuća će se isključiti.

    Još uvijek ne razumijem kako to funkcionira.

    Izvor je odličan, prezentacija jasna i razumljiva.
    Molim vas pomozite mi u sljedećoj situaciji:
    Želim postaviti utičnicu u kupaonici ispod perilice rublja.
    Odlučio sam se za mjesto utičnice (zona tri), kao i za mjesto kabela. Kuća (utičnica) koristi TN-C sustav jer nisam našao različite PE i N sabirnice u podnoj ploči, iako u kuhinji postoji standardna utičnica s "uzemljenjem", zapravo ustanovljeno je da izlazna masa ide ispod zasebnog vijka N sabirnice podne ploče, t.j. zapravo, imamo nulu. Nije moguće odvojeno uvući tlo u štit. Što preporučujete u ovoj situaciji? Sklon sam korištenju RCD-a sa zaštitnim vodičem utičnice spojenim na N sabirnicu prije RCD-a. Ali što je sa sustavom izjednačavanja potencijala? Inače su kada i cijevi međusobno spojene žicom koja nigdje drugdje nije spojena...

    Dmitrij, dobar dan!

    Pročitao sam članak koji ste preporučili, sve se čini jasnim, ali ipak želim još jednom razjasniti vaše mišljenje - odvajanje PEN vodič na podnoj razvodnoj ploči - to je netočno, a jedina je mogućnost preinačiti ASU s opisanim odvajanjem PEN-a na N i PE s ponovnim uzemljenjem PE na ulazu i polaganjem zasebne PE linije u razvodnu ploču.
    Pa razumijem li?
    (Samo sam zbunjen prisutnošću standardne utičnice u kuhinji, u kojoj "zemlja" ide ispod zasebnog vijka nulte sabirnice na ploči ... I to je slučaj od kada je kuća puštena u rad u 1991)

    Dmitry dobar dan! Dajte mi neki savjet, mijenjam staru elektroinstalaciju u 4-sobnom stanu. višekatnica, opremljen električnim štednjacima za nov bakrene žice. Kuća je napajana TN-S sustavom, do rekonstrukcije nema razvoda REN.
    U stanu planiram ugraditi, prema izračunatom opterećenju i uzimajući u obzir koeficijent potražnje, ulazni prekidač 40A, zatim električno brojilo, pa cjelokupno opterećenje na zasebnim vodovima:
    1. Za difavtomat električne peći AD-32 2R S16-30ma
    2. Za električni grijač u kupaonici difavtomat AD-12 S-16A-10ma
    3. Za perilicu rublja diferencijalna automatika DM-60 S16-10ma
    4 Za stambene zajedničke utičnice na dvije linije AD-32 2R S16-30ma i 2 sabirnice s jednim utikačem AAV S-16A
    5. Za osvjetljenje stana zajednički difavtomat AD-32 2R S-16-30ma i 2 jednostruka pneumatska automata AAV S-10A
    Ožičenje: VVGng bakrena žica s poprečnim presjekom od 6,0 ​​mm2; 4,0 mm2 i 2,5 mm2
    Koji su najbolji automatski strojevi prema proizvođaču?

    Dmitry dobar dan! Uz pismo od 8. siječnja 2014. Molim vas recite mi da se uzemljenje električne peći mora demontirati prilikom rekonstrukcije ožičenja, zar ne?
    I zaštitni vodiči od svake električne uređaji, električni štednjak, perilica rublja, bojler za tuširanje, utičnice itd. moraju biti izolirani u električnoj ploči prije
    podjela REN-a na PE i N i nakon toga zaštićeni vodiči od el. spojite opremu na PE sabirnicu za uzemljenje.

    Dobra večer! Imam pitanje: kada istovremeno dodirnem metalni vijak na tipkovnici (spojen putem USB-a) i bateriju, počnem dobivati ​​strujni udar (neugodni osjećaji na mjestu kontakta s baterijom), zašto se to događa i postoji li način da ga se riješim?

    Hvala, vrlo korisna stranica

    Cool stranica! Naučio sam puno novih stvari, nekako sam počeo drugačije gledati na struju općenito), hvala vam puno na tome! Ali ipak postoji jedno pitanje, bio bih zahvalan: prilikom mijenjanja ulaznog kabela (3x4) u stan (kuća je stara 84 godine, najvjerojatnije TN-s sustav), električar je uzeo fazu iz paketa u podnu ploču i spojio N i PE žice zajedno ispod jednog vijka na tijelu štita, koliko sam shvatio, napravio sam PROMJENU (možda griješim), molim vas recite mi vrijedi li to ostaviti tako? zato što želim ploča stana postaviti uzo ili diferencijal na grupe kablova (3x2,5)? Čini mi se da uzo i diferencijal neće tako raditi kad se postavi na nulu! Puno hvala unaprijed!

    Evgeniy, ne možete to učiniti tijekom rekonstrukcije, jer... odvajanje N i PE mora se provesti u ASU kod kuće. Pisao sam o ovome. Činjenica je da često nema drugog izlaza i mnogi električari provode razdvajanje u podnim pločama, ali to još uvijek nije točno. Ali RCD i automatski prekidači rade ispravno s ovom vezom.

    Dmitrij, hvala ti puno, tako sam se osjećao (iako nije sigurno osjećati se kod električara)), moraš znati), zatim posljednje pitanje, najvažnije za mene: hoću li učiniti pravu stvar u ovoj situaciji tako što ću isključiti PE vodič u podnoj ploči (odnosno hoću li ostati bez uzemljenja) i sakriti ga tamo do boljih vremena rekonstrukcije naše kuće, ali ću istovremeno ugraditi zaštitnu opremu u ploču stana (ouzo ili diferencijal , relej za kontrolu napona)?

    Tako je, o tome sam pisao na linku u prethodnom postu.

    Dragi Admine, kako da ti pošaljem jedan dijagram na mail da pogledaš i kažeš da li je NORMAN ili nije NORMAN)

    Moja adresa e-pošte navedena je u odjeljku Kontakti. Pošalji pa ću pogledati.

    U seoska kuća tijekom grmljavinske oluje, utičnice iskre, ponekad izbacuju opći stabilizator za kuću (Volter). Kako zaštititi?

    PUE-7 zabranjuje ugradnju RCD-a u dvožilne vodove. Značajka bilo kojeg RCD-a je ispod nazivne. Dakle, za RCD s postavkom od 10 miliampera - od 0 do oko 7,5 miliampera - RCD zajamčeno neće okidati, od 7,5 miliampera do 10 miliampera RCD može raditi, a možda i ne, vrijeme odziva je potpuno proizvoljno od 10 miliampera RCD će se aktivirati, ali nemoguće je jamčiti niti vrijeme odziva, niti veličinu struje odziva - sve ovisi o vrsti RCD-a, uvjetima i vijeku trajanja, kvaliteti Održavanje.Nitko se ne želi igrati sa smrću, uspostavljen je jedinstveni jasan standard za rad RCD-a - pri tri puta većoj struji podešavanja (30 miliampera za postavku od 10 miliampera), vrijeme odziva RCD-a je br. više od 0,3 sekunde i ovi podaci su uključeni u sve izračune - to bolje međunarodni standardŠto se tiče električne sigurnosti za električne instalacije u kućanstvu, vrijeme protoka struje od 0,3 sekunde odgovara naponu dodira od 70 volti i struji od 70 miliampera ako je ugrađen RCD, a na tijelu električne instalacije pojavi se 220 volti , tada kada dodirnete "masu", pojavljuje se struja od 220 miliampera koja teče 0,3 sekunde A to ne ispunjava sigurnosne zahtjeve - struja od 220 miliampera, prema standardu, dopuštena je samo za vrijeme od 0,02-. 0,08 sekundi, PUE zabranjuje ugradnju RCD-a u dvožilne vodove, ali se samo za to ne može smatrati stvarnom zaštitom moguće načine struja curenja i vrijednost struje curenja. Dakle, za perilicu rublja, nitko ne može prati rublje na ovaj način uređaji za grijanje u prostoriji u kojoj se nalazi računalo s izoliranim zaslonom bit će bez povećana opasnost.I još nešto - perilica rublja, računalo i još mnogo toga imaju na ulazu prenaponski filter čija je srednja točka spojena na kućište, tako da je na njihovim kućištima uvijek “dežurno” 110 volti kroz filter kondenzatori. Ako postoji put za curenje struje, tada će RCD bez odspajanja žice filtera iz utičnice (treća žica) izazvati lažni alarm, ako 220 volti iznenada izađe na tijelo ista perilica rublja i put curenja struje je 2-5 kiloohma kroz vodu unutar 0,3 sekunde bit će 220 volti, što ne zadovoljava sigurnosne zahtjeve, ali morate imati posebnu sreću da budete između kućišta i "mase" u ovom trenutku, a nakon 0,3 sekunde RCD će se isključiti i spriječiti napon na kućištu. Dakle, ako ste oprezni, njegova upotreba je potpuno opravdana, a treća žica u utičnici nije tako dobra sa stajališta zaštite ako je zaštita neispravna u samo jednom stanu i postoji kratki spoj na 220 volt kućište u svim stanovima i na svim električnim instalacijama spojenim na ovu žicu stvara napon od oko 110 volti, dok u stanu za nuždu gori ožičenje i sam stan do rada viših zaštita Takvi sustavi zahtijevaju najvišu razinu održavanja , što nemamo. Ali moramo se sjetiti - sovjetski hladnjaci s klasom zaštite korišteni su desetljećima u kuhinjama - sobe s povećanom opasnošću i ništa, tako da morate pažljivo provjeriti i izmjeriti sve u svakom konkretnom slučaju Pomozite.

    VOLF 17.07.2014 u 12:20
    Vaš komentar je nekako dug i zastrašujući, teško je istaknuti glavne ideje, opisi situacija nisu potpuno jasni, morate sami shvatiti.
    1. RCD se smatra dodatnim sredstvom za osiguranje sigurnosti, glavni je uzemljenje, ali to ne može biti razlog za zabranu RCD-a.
    2.Prema mrtvoj zoni. I za prekidače i za RCD, mrtva zona je uvijek ispod nazivne postavke. Koliko se sjećam, RCD bi trebao biti zajamčen da radi na diferencijalnoj struji od 2/3 nazivne, a ne 3 nazivne.
    3. Što se tiče zabrane korištenja RCD-ova u TN-C sustavu. PUE klauzula 1.7.80 kaže sljedeće:
    "1.7.80. Nije dopušteno koristiti RCD-ove koji reagiraju na diferencijalnu struju u četverožilnim trofaznim krugovima (TN-C sustav)."
    Već sam čitao rasprave o ovoj temi, nisam razumio razlog ove zabrane (ako je moguće, objasnite administratoru), ali sam shvatio da se ova zabrana odnosi na 3-fazni dio TN-C sustava , au 1-faznom dijelu TN-C sustava RCD se sasvim može i treba instalirati.
    4. Na temu "je li treća žica u utičnici dobra ili ne?" Kako to ako je zaštita neispravna (kakva zaštita - od preopterećenja, od kratkog spoja, diferencijalna?) samo u jednom stanu, a u svim stanovima i na svim priključenim električnim instalacijama postoji kratki spoj na kućište od 220 volti. na ovu žicu (PE?PEN?) dolazi napon od oko 110 volti, dok u stanu za nuždu gori ožičenje i sam stan dok ne proradi zaštita višeg stupnja? Kako nesreća u jednom stanu može utjecati i na stanovnike drugih stanova? Ako želite nastaviti raspravu, opišite svoju situaciju preciznije, onda ćemo nastaviti.
    5. Nema potrebe dizati histeriju, u takvim sustavima nije potrebna najviša razina održavanja, za izravne izvođače dovoljne su 3 grupe električne sigurnosti i 3 kvalifikacijske kategorije.

    Citat: “Kada je izolacija slomljena električni vodič, postoji mogućnost da ova žica dodirne (kontaktira) metalno tijelo električnog uređaja. U tom slučaju na kućištu se pojavljuje napon (faza) jednak naponu mreže. Ali to će se dogoditi ako nema uzemljenja šasije.”

    Na kućištu će se pojaviti samo faza, neće biti napona ako stojite na izoliranom podu (u stanovima je izoliran) i ne hvatajte drugom rukom uzemljene predmete, poput baterija, vodovodnih cijevi i sl. (struja neće imati kamo).

    Tolyan 17.09.2014 u 09:16
    Zapravo, napon (fazu) ne mjeri tijelo, već voltmetar, čiji je jedan terminal spojen na masu, a to je napon koji se posvuda raspravlja. Ali hoće li od toga doći do strujnog udara, drugo je pitanje.

    elalex, pojmove „napon“ i „faza“ ne treba brkati, jer je faza određeni potencijal (jedna točka), koji sam po sebi nije opasan, a napon je razlika potencijala između dvije točke. Ako se čovjek nađe između te dvije točke stvara se opasnost - strujanje električne struje.

    Alexey, to je poanta mog prethodnog komentara, da sama faza na tijelu nije opasna ako nema dodatnih čimbenika - vode, cijevi itd. Poanta tog komentara nije bila nedostatak prednosti RCD-a u odnosu na električnu štetu. strujnog udara, ali činjenica da mnogi električari još uvijek misle da ako dotaknu jednu golu žicu, bila ona faza ili nula, doživjet će strujni udar (opet isključujemo dodatne faktore - vodu, vodljive podove...). Autor jednostavno nije otkrio ovu točku.

    Tolyan 02.10.2014 u 13:07
    1. Jasno je da za protok struje nije potreban potencijal, već razlika potencijala.
    2. Koncept "faze" može se definirati na različite načine. Možete, na primjer, kao u Wikipediji - "Faza u elektrotehnici (kolokvijalno) je žica pod naponom, odnosno spojena na neuzemljene kontakte generatora/transformatora." Općenito, predmet. Ali točka?
    3. Postojala bi faza na tijelu, a uvijek će biti dodatnih faktora.
    4. Oni električari koji se jako boje faze mogu osobno pokazati fazu u svojim rukama; Možete reći kako električari rade na postojećim dalekovodima od 750 kV.

    1. Ono što sam rekao.
    2. Voze se na kolima.

    Dmitrij, zdravo.
    Pišete da će istovremeni kontakt s električnim uređajem s neispravnom izolacijom unutarnjeg električnog ožičenja i uzemljenim podom dovesti do strujnog udara osobe (bez upotrebe RCD-a u kombinaciji). Postavit ću pitanje, možda glupo, ali je li i pod u našem stanu uzemljen? Molimo za objašnjenje, hvala unaprijed.

    Ivan 20.11.2014 u 11:04
    Pitanje je normalno.
    Samo metalne stvari mogu se uzemljiti.
    Električari podove (i materijale općenito) dijele na vodljive i nevodljive. Kamen, cigla, beton, mokri zidovi i podovi se smatraju vodljivim i spojenim na zemlju, a struja kroz osobu koja stoji na takvom podu opasna je po život.

    elalex hvala na objašnjenju, ali recite mi, stojeći na mokrom podu i držeći se za tijelo električne opreme na kojoj postoji opasan potencijal, strujni tok će biti: tijelo->osoba->pod->tijelo?

    Ivan 20.11.2014 u 16:48
    1. Da bi u strujnom krugu tekla struja, u njemu mora postojati izvor struje. Ne postoji takav izvor u krugu koji ste opisali, tako da struja neće teći tim putem.
    2. Kako bi bolje razumjeli problem, obično nacrtaju cijeli krug, uključujući sekundarni namot transformatora uzemljen na jednom kraju (obično 10 kV/0,4 kV), žice do uređaja s oštećenom izolacijom i osobu koja dodiruje ovaj uređaj i stoji na prirodno uzemljenoj vodljivoj površini. Tada se bolje razumije putanja struje oštećenja. Autor je, nažalost, nacrtao samo dio ovog nacrta.

    elalax 21. studenog 2014
    Hvala puno na kompetentnom objašnjenju

    Isporučio sam osobi dvopolni uzo od hagera CD 264J, 30mA, 63A na električni štednjak (ukupna snaga 8,5kW tj. cca 38A) jer spojili su N i PE u staru utičnicu od peći i zazidali skupim pločicama - odbili rastaviti - izvršili popravak... Ovaj PEN i L spojili na brojilo.
    RCD Štiti AB C40. Oni. Ulaz (PEN+L)-mjerač-AV-RCD-potrošač.
    Ne vidim smisla dijeliti ovaj PEN na mjeraču, ali na utičnici je to gubitak.
    RCD se aktivira baterijom, gumb radi. Htio sam provjeriti ima li curenja - (molim vas, nemojte me udarati - i sam sve razumijem) prstom kroz navlaženu rukavicu na radijator). Pritiskom žice (L) od izlaza RCD-a (2) do rukavice, postigao sam jasno uočljiv kvar kroz prst, ali životinja nije radila. Probala sam sa slanom vodom (output 2 i input N) - upalilo je, s čajem - isto... Jel tako treba? Upravo je nevjerojatno koliko teško mora biti da radi ... Da, provjerio sam fazu kroz istu cijev - prasak nije bio slab, lumen je bio 6 mm.kv. čak i poprskao. AV i RCD su se isključili - preživjeli su.
    Ako vam ne smeta, komentirajte. (- pročitajte, kao i mnogo toga na ovom i ne samo ovom sajtu.)

    Dmitrij 10.12.2014 u 04:27
    I ja sam sve ovo imala. Instalirao sam ga prijatelju 1998. dif. 30mA, a moj prijatelj sumnja da će raditi kada dodirne fazu. Morao sam se ručno uvjeriti da će uspjeti. Sišli smo u njegov vlažni podrum, faza na desnom malom prstu, mali prst u zemlju, udarac - nije išlo. Uvjeravam vas da je otpor malog prsta velik. Pokvasio sam mali prst vodom, opet udario i opet nije išlo. Prijatelj me počeo optuživati. Morao sam dodatno smanjiti otpor - izlio sam lokvu vode na pod i konačno je upalilo. Naravno, ne radim to za kupce, ali sam postavio otpor napajanja na 30 mA (također bi trebao raditi od 20 mA).
    Maleri ponekad uđu u fazu pod zaštitom difa, pa ni to ne ide, a krive i mene i moj dif. Odgovaram - ne treba samo pogoditi, nego dobro zgrabiti.
    Općenito, 30 mA se na dodir čini kao prilično ozbiljna struja, a ne možete je mjeriti rukama, samo standardnom tipkom “Test”, vanjskim otporom od 10 kOhm ili lampom, ali svakako ne kratkim spojem na bateriju,

    Dragi elalex i Dmitry, zašto se podvrgavate takvim testovima? Sa stajališta električne sigurnosti to je izuzetno opasno, a za kvalificiranog električara smatram da je to općenito neprihvatljivo. Ne testirate rad prekidača zatvaranjem strujnog kruga pomoću kratkospojnika, zar ne? Zašto kupac nema sumnje u performanse strojeva, ali postoje sumnje u vezi s RCD-om? A ako se takav model ponašanja prenese na 10 (kV) elektroinstalacije, onda me zapravo strah i zamisliti...

    Za provjeru RCD-a postoji gumb "Test", a postoje i posebni uređaji. U krajnjem slučaju, RCD se može provjeriti dodatnim otporom (), izračunatim za potrebnu struju curenja. Ali mislim da je izlijevanje vode pod noge i pokazivanje funkcionalnosti RCD-a nepotrebno.

    Odgovor: Admin
    10.12.2014 u 15:11
    Pa, ako primijenite sličnu praksu za testiranje vodova od 10 kV, onda će otprilike izgledati ovako u videu: vk.com/video-52632047_165514430?hash=f5365d266a78e41a

    Sjećam se da ste napisali da se linkovi ne mogu umetati u komentare, ali prije nego odlučite što ćete s tim komentarima, pogledajte video. Pravi primjerŠto će se dogoditi. Da, i pitanje je postoji li RCD za liniju od 10 kV i više? Nikada nisam vidio takve zaštitne uređaje za visokonaponske mreže.

    Video je strašan!

    U mrežama od 10 (kV) nema RCD-ova. Postoje zaštite čiji je princip rada donekle sličan principu rada RCD-a, ali imaju svoje nazive.

    Mreže napona 10 (kV) uvijek se izvode s izoliranom nultom. Struje zemljospoja u ovakvim mrežama relativno su male, no unatoč tome za nadzor zemljospoja u dodatni namot naponskih transformatora ugrađuje se relej za nadzor izolacije ili skraćeno IZ. U slučaju kratkog spoja faze od 10 (kV) na masu, relej se aktivira i šalje signal upravljačkoj ploči. Za otklanjanje kvara na zemlji u mreži od 10 (kV), prema našim uputama u tvornici, ne daju se više od 2 sata. Planiram napisati detaljan članak o tome, jer se često postavljaju pitanja o ovoj temi.

    Odlazni vodovi imaju zaštitu od uzemljenja, koja se aktivira kada dođe do zemljospoja kabelske linije i isključuje hranilicu. Za odgovornije potrošače zaštita uzemljenja izvodi se ne za isključenje, već za signal. Do ljuske strujni kabel instalirati strujni transformator nulte sekvence (TTNP), među sobom ga zovu ferantium, a studenti ga bez oklijevanja zovu "krafna". Slika TTNP-a i dijagram spajanja za zaštitni relej uzemljenja prikazani su u.

    Postoji i diferencijalna zaštita vodova i transformatora. Ali ukratko ne mogu objasniti princip njihovog rada.

    Hvala na učinkovitosti. Instalirano sve. Ispitivanje RCD-a s čajem daje učinak! Uzet ću vaše komentare u obzir. Očigledno ćete si morati nabaviti otpornik od 10 kOhm (0,022 A).

    Molim vas pomozite mi da to shvatim! Imam ovo pitanje, ali prvo mali prikaz situacije - U glavi razvodne ploče nalazi se strujna centrala nazivne struje 79A, za potrebe gašenja požara potrebno je ugraditi diferencijalnu zaštitu. struja curenja, obično sam u tim slučajevima koristio IM, ali IM proizvode meni poznate marke, do 63A, u ovom slučaju sam se odlučio za VD i u IEC katalogu sam našao tablicu prema kojoj je potrebno postaviti VD s nazivnom strujom za korak većom od zaštitne automatike, biramo automatiku od 100A, postoji VD od 125A, Schneider, Siemens, ABB, ali to su vrlo skupi uređaji za proračunsku ustanovu. Pitanje je sljedeće - koji je, po Vašem mišljenju, razlog potrebe za ugradnjom visokotlačnog motora koji dolazi iza stroja, korak više od nazivne struje stroja? (Razmatram mogućnost ugradnje stroja i visokotlačnog generatora iste nazivne struje)

    Oleg 19.12.2014 u 23:45
    1. Na vaše pitanje o odnosu između ocjena stroja i difrela već je mnogo puta odgovoreno na ovim stranicama: stroj dopušta dugotrajno (do sat vremena) preopterećenje, do 1,45nm, za što bi difrel trebao biti dizajniran.
    2. Ako ste također prihvatili ideju o protupožarnom prekidaču i niste pažljivo pogledali moje komentare, postavit ću vam pitanje: zašto je potreban ovaj protupožarni RCD? Ako imaš iste argumente kao i drugi, mogu i ja raspravljati s tobom na isti način.

    Oleg 19.12.2014 u 23:45
    Usput, ako želite analizirati druge aspekte situacije s opskrbom električnom energijom vaše proračunske ustanove, opišite je detaljnije. Jasno je da još uvijek postoje načini za smanjenje troškova.

    Zdravo.
    Hoće li se uzo ugasiti ako dođe do kratkog spoja Jasno je da je namijenjen za druge svrhe, ali ipak?

    Sergej, RCD neće raditi tijekom kratkog spoja, ali postoje iznimke.

    Sergej 23.12.2014 u 15:56
    Gotovo je nemoguće namotati primarni namot diferencijalnog transformatora s faznim i neutralnim žicama na potpuno isti način; uvijek će postojati neka razlika u broju zavoja, čak i ako je samo djelić jednog zavoja. Ali pri visokim strujama kratkog spoja, ovaj djelić jednog zavoja daje silu magnetiziranja dovoljnu da aktivira RCD, što se i događa u praksi.

    Dobar dan. Čuo sam da postoje utičnice i adapteri s ugrađenim RCD-om. Pitanje: je li ih moguće koristiti u dvožilnoj mreži?
    I još jedno pitanje: planira se zamijeniti plinski štednjak s pećnicom s plinskom pločom i električna pećnica. Kako pravilno spojiti električnu pećnicu u dvožilnu mrežu?

    Denis, može se koristiti bilo koji RCD, bilo ugrađen ili vanjski dvožične mreže TN-C. Oni će raditi ispravno, samo s malom razlikom. Na primjer, u trožilnoj mreži (TN-C-S), ako dođe do kvara faze na tijelu, RCD će se odmah aktivirati, au dvožilnoj mreži (TN-C) - samo kada dodirnete ljudsko tijelo - članak prikazuje vizualne ilustracije takvih situacija.

    Pročitajte o spajanju električnih štednjaka

    Dobar dan Htio sam znati hoće li vas RCD od 100 mA pomoći spasiti od požara? Što je niža vrijednost, to je manja toplinska snaga, samo drvena kuća)

    Ilshat, RCD-ovi s ovom graničnom ocjenom su upravo ono što nazivaju zaštitom od požara

    Ilshatu 03/09/2015 u 11:39
    1.100mA je 220x0.1=22W dodijeljene snage. Uzmite žarulju sa žarnom niti od 25 W i napravite par jednostavni pokusi- nalijte suhe gume, upalite, vidite rezultat. Učinite isto s listovima papira. Reci nam.
    2. Možda znate, ja sam osobno protiv RCD od 100 mA ako postoji RCD od 30 mA pored njega.

    Ilshat, ako je kuća drvena, prije svega morate ispuniti zahtjeve za polaganje električnih instalacija u njoj (ovdje), a zatim odabrati ocjene zaštitnih uređaja i RCD-ova.

    elalex, a kakva je to veza s tim, zašto ne ugradiš RCD od 30 mA nakon RCD od 100 mA? Nakon 30mA RCD, stavili su isto na 10mA RCD.

    Hvala svima na odgovorima

    Ilshatu 03/10/2015 u 01:51
    krivo si me razumio. Uvijek postavljam RCD od 30 mA, a RCD od 100 mA ispred njega samo ako postoji značajna udaljenost između njih. Ali nema smisla instalirati RCD od 100 mA i 30 mA u isti ormar. O tome se već negdje raspravljalo.

    ZA VOLF:
    17.07.2014 u 12:20

    GOST R 51326.1-99. Automatski prekidači upravljani diferencijalnom strujom za kućanstvo i slične namjene bez ugrađene nadstrujne zaštite
    5.3.4 Standardna vrijednost nazivne diferencijalne struje bez prekida IΔn0 je 0,5IΔn.
    5.3.12 Standardne vrijednosti za vrijeme isključivanja (vidi 3.3.9) i vrijeme neisključivanja (vidi 3.3.10) za AC RCCB dane su u tablici 1.
    maksimalno vrijeme isključivanja RCCB opći tip s diferencijalnom strujom:
    IΔn - 0,3 s
    2IΔn - 0,15 s
    3IΔn - 0,04 s
    maksimalno vrijeme okidanja tipa S RCCB s diferencijalnom strujom:
    IΔn - 0,5 s
    2IΔn - 0,2 s
    3IΔn - 0,15 s
    minimalno vrijeme neokidanja tipa S RCCB pri diferencijalnoj struji:
    IΔn - 0,13 s
    2IΔn - 0,006 s
    3IΔn - 0,05 s

    (Čini mi se da postoji tipfelerska pogreška u tablici. Za vrijeme neokidanja zaštitnog prekidača tipa S pri diferencijalnoj struji od 2IΔn, jedna nula nakon decimalne točke je suvišna).

    Mikhalych 27.03.2015 u 22:55
    Možda VOLF više nije živ i nema se s kim raspravljati?

    Zdravo. Recite mi treba li ili ne spojiti neutralnu žicu na kućište električnih prijemnika u TN-C sustavu (na primjer, štednjak, perilica rublja, svjetiljke). Mislim da je to nemoguće, jer ako pukne neutralna žica (u razvodnoj ploči ili na nekom drugom mjestu prije prijemnika struje), kućište će biti pod naponom. Ispravi me ako griješim.

    Razumijem što je RCD potreban. Želio bih se uvjeriti da je bez RCD-a u TNC sustavu nemoguće postaviti nulu na kućište

    Dmitry, u pravu si - NIZZZZZZZZZYY!!!

    Dmitrij:
    25.04.2015 u 07:22

    U TN sustavu, slovo N označava spajanje metalnih kućišta i drugih vodljivih dijelova s ​​neutralom napojnog transformatora pomoću neutralnog vodiča. Prema PUE sedmog izdanja, kada je poprečni presjek bakrenog neutralnog radnog vodiča manji od 10 kvadratnih mm, za zaštitno uzemljenje mora se koristiti zasebni neutralni zaštitni vodič s presjekom ne manjim od faznog vodiča. . U TN sustavu, upotreba RCD-a nije potrebna, jer kada je faza kratko spojena na kućište, aktivira se zaštita od kratkog spoja.
    Ako kućište električnog prijemnika nije spojeno na neutralnu žicu, dobit ćete TI sustav koji nije predviđen PUE. U ovom slučaju obvezna je uporaba RCD za zaštitu od neizravnog dodira.

    Mikhalych 26.04.2015 u 15:12
    1. U TN sustavu, upotreba RCD nije potrebna, neka umru oni koji dodirnu izloženu žicu?
    2. Što je TI sustav? Možda TT ili IT?

    elalex:
    26.04.2015 u 22:39

    1. Ne smije postojati mogućnost dodirivanja gole žice. Svi dijelovi pod naponom moraju biti izolirani, ograđeni ili postavljeni izvan dosega. Za zaštitu od strujnog udara u slučaju kvara izolacije, TN sustav koristi automatsko isključivanje napajanja. Da biste to učinili, svi izloženi vodljivi dijelovi spojeni su na neutralni izvor napajanja. Kratki spoj na okvir postaje kratki spoj. Prekidač se aktivira i prekida napajanje. Ako je postavka trenutnog okidača ispravno usklađena s otporom petlje faza-nula, upotreba zaštitnog uređaja koji reagira na diferencijalnu struju nije potrebna.

    2. Ne postoji takva opcija u PUE, ali često postoji u starijim stambenim zgradama.
    Prvo slovo je stanje neutralnosti izvora napajanja u odnosu na uzemljenje:
    T - uzemljena neutralna;
    I - izolirani neutralni
    Drugo slovo je stanje otvorenih vodljivih dijelova u odnosu na tlo:
    T - otvoreni vodljivi dijelovi su uzemljeni, bez obzira na odnos prema zemlji neutralnog izvora napajanja ili bilo koje točke napojne mreže;
    N - otvoreni vodljivi dijelovi spojeni su na čvrsto uzemljenu nultu izvora napajanja.
    Kada je stan ožičen dvožilnim kabelom, utičnice nemaju kontakt za spajanje zaštitnog vodiča, TN sustav završava u razvodnoj ploči u ulazu. Otvoreni vodljivi dijelovi električnih prijemnika u stanu izolirani su od zemlje. Ako je izolacija oštećena, na kućištu će se pojaviti fazni napon u odnosu na masu. Ako istovremeno dodirnete tijelo i metalne konstrukcije spojene na uzemljenje, kroz ljudsko tijelo proteći će struja od oko 200 mA, što nije dovoljno za aktiviranje prekidača. Korištenje RCD-a s diferencijalnom strujom prekida od 30 mA u ovom će slučaju pružiti priliku za spas.

    Usput, prema klauzuli 1.7.51. PUE kao jedina zaštita od strujnog udara uslijed neizravnog kontakta omogućuje "izolaciju (neprovodljivih) prostorija, zona, mjesta." Odnosno, automatsko isključivanje radi zaštite od neizravnog dodira ne može se koristiti ako prostorija ima plastične cijevi, podove i zidove koji ne provode struju, metalni radijatori za grijanje imaju ograde koje ne provode vodu ili su postavljeni izvan dosega.

    Mikhalych 05/05/2015 u 22:58
    1. Nema potrebe previše citirati i objašnjavati PUE, ja sam inženjer elektrotehnike, bivši glavni inženjer energetike, i prilično sam upoznat s njima.
    2. Naravno, ne bi trebalo biti mogućnosti dodirivanja gole žice, itd. Ali iz nekog razloga to se događa. Je li u tim slučajevima potrebno spašavati ljude uz pomoć RCD-a? PUE i mislite da to nije potrebno. Mislim da je potrebno. Što mislite, tko je od nas čovjek, a tko zvijer?

    Mikhalych:
    26.04.2015 u 15:12
    Ako pažljivo pročitate PUE ch. 1.7, 7.1, tada je instalacija RCD-a u većini slučajeva obavezna.

    Ne bi trebalo postojati većina slučajeva, uvijek bi trebao postojati RCD.

    A ipak nije jasno o protupožarnim RCD-ovima za 300-500 mA. Zašto tako velika struja curenja?

    Nisam znao da se nadzemni vodovi 10 kV uvijek rade s izoliranom neutralnom nulom. Kako ja razumijem svakakve pumpne jedinice na plutajućoj barži u rijeci i plutajućim kućama na vodi, također s izoliranom neutralnom spojnicom, izolacijski transformator?

    To su različiti - nadzemni vodovi na zemlji i struja. hrana na brodovima. Na tlu je lako pogledati, prebrojati žice i shvatiti krug, ali na trafostanici sve bi trebalo biti izolirano od kućišta, i trofazne mreže s tri i četiri žice, uklj. i istosmjerne mreže, ako je po pravilima, i ultrazvučni uređaji za nadzor izolacije, međutim, kao iu rudnicima, postoje već dugo i postoje već dugo.
    I visoke RCD struje da ne bude lažnih uzbuna od svega, samo od nečeg ozbiljnog. Međutim, RCD s 300 mA može se lako aktivirati u slučaju kvara plinskog odvodnika i varistora zbog prenapona iste munje.

    Valery 22.07.2015 u 12:27
    1. Vatrogasci smatraju da je minimalna emitirana snaga dovoljna za požar 60 W, to je struja od 60/220 = otprilike 300 mA. Svi RCD-ovi sa strujom do uključivo 300 mA su zaštita od požara. Ovako velika curenja (300mA) mogu biti samo zbroj curenja razgranate mreže, ali ne i bilo kojeg pojedinačnog kabela. Postoje standardi za izolaciju kabela. Ne znam kako je sada, ali prije je bilo najmanje 500 kOhm, kakva curenja postoje!
    2. Izolacijski transformator je teoretski izum programera PUE. Naravno, po želji se može napraviti, ali je li to itko ikada vidio u stvarnom životu? Zašto je uopće potreban ako postoji RCD?
    3. Izolirana nulta struja dostupna je u vojsci, rudnicima i među potrošačima - u 3-faznim 380/220V motorima (jednom sam tvrdio da bi bilo bolje da su motori imali spojenu nultu).

    za surfaktante 22.07.2015 u 13:40
    Za uklanjanje lažnih alarma od munje postoje RCD-ovi otporni na munje.

    Ako postoji, onda će to biti teško promijeniti, jer... Nećete ga moći sami promijeniti - sve je predregistrirano - RCD i stroj su plombirani zajedno s RES brojilom i ne vidim smisla davati puno novca za pozivanje, otplombiranje, zamjenu, nove brtve. Do sada su moji odvodnici bdjeli i radili na svom poslu - lažnih nije bilo, ali jesu stvarni prenaponi duž dalekovoda-10.

    Je li moguće instalirati ouzo od 30 mA odmah nakon ulaznog prekidača tako da kontrolira cjelokupno ožičenje stana/kuće u cjelini ili će se uvijek lažno aktivirati zbog prirodnih curenja?

    Leo
    1. Dogodio se neki kvar - primio sam pismo, ali vaša poruka nije ovdje.
    2. Možete instalirati 30 mA RCD odmah nakon ulaznog prekidača, ali ovisi o tome gdje, što i kako ga imate:
    — Osobno sam kategorički protiv uvodnih strojeva u stanove. Mogu objasniti ako želite;
    - u privatnim kućama potreban je uvodni stroj, ali je bolje instalirati RCD nakon mjerača;
    - ovisno o tome koja prirodna curenja imate. Ako su dovoljno veliki, trebate ih podijeliti u 2-3 RCD-a od 30 mA.

    Poštovani, potrebna mi je pomoć u naletu roditeljskog žara za pomoć pri postavljanju elektroinstalacija u učionici. Kažu nema para za projekt, suština je 20 radnih stanica plus 2 skenera, 2 printera, 2 MFP-a i poektor, napajati utičnice za odojke preko RCD ili RCBO. Iz radnog iskustva znam da je RCD u sukobu s uredskom opremom kada velike količine ovaj. Pitanje je koliko se radnih stanica može smjestiti na jedan uređaj i koju vrstu je optimalno odabrati. Morat ćete otresti novac od svojih roditelja, a ponekad je to beznadno; u našem razredu troje ljudi nikada ne propadne, iako samo jednu obitelj mogu klasificirati kao siromašnu. Ne bih želio propustiti izračune, inače bih, osim posla, morao kupiti opremu o svom trošku.

    Paul:
    19.08.2015 u 18:07
    Računalna učionica mora imati uzemljenje ili se mora položiti poseban vodič za izjednačavanje potencijala i spojiti na najbližu razvodnu ploču ili ASU. Budući da postoji potencijal na tijelu sistemske jedinice, to je zbog rada prekidačkog napajanja. Uz uzemljenje na jedan RCD, možete spojiti beskonačan broj radnih stanica, naravno, prema izračunu.

    Nikolaj
    19.08.2015 u 18.07
    Ako sam dobro shvatio, potrebna je ugradnja sabirnice za izjednačavanje potencijala, bez obzira što je shema ožičenja trožilna

    Za: Pavel 19.08.2015 u 18:07
    Koliko sam shvatio, potrebno je ispružiti noge preko odjeće. Kako to da za računala ima novca, a za opremu učionica nema? Koliko sam shvatio, stolno računalo je skuplje od netbooka? Zašto su vam potrebna 2 skenera, 2 pisača, 2 MFP-a za obuku? Tko kontrolira novac? Što je tu, korupcija? Električara to ne bi trebalo zanimati, ali da roditelji prikrivaju krađu novca nije slučaj.

    Za
    Lav:
    09.08.2015 u 01:39
    Paul:
    19.08.2015 u 18:07

    Zaštitna zona RCD-a ograničena je strujama curenja. Između vodiča kabela postoji kapacitivnost. Kroz kapacitet N-PE strujnog kruga ne teče gotovo nikakva struja, jer je napon između njih zanemariv. I fazni napon se primjenjuje na L-PE krug i kapacitivna struja L-PE dovodi do nejednakosti struja L i N u RCD mjernom krugu. Na ulazu električnih prijamnika koji imaju prekidačke izvore napajanja između L-PE i N-PE ugrađeni su filtri za suzbijanje buke s kondenzatorima. Ovdje će struja curenja L-PE kruga biti znatno veća.

    Prema PUE klauzuli 7.1.83. „Ukupna struja curenja mreže, uzimajući u obzir priključene stacionarne i prijenosne električne prijemnike u normalnom radu, ne smije prelaziti 1/3 nazivne struje RCD-a. U nedostatku podataka, struju odvoda električnih prijamnika treba uzeti u iznosu od 0,4 mA po 1 A struje opterećenja, a struju odvoda u mreži u iznosu od 10 μA po 1 m duljine faznog vodiča.”

    Za stan će, najvjerojatnije, biti dovoljan jedan RCD. Ali za računalni laboratorij s 20 radnih stanica to možda neće biti dovoljno. Morate izmjeriti struju curenja.
    Ako postoje strujna stezaljka koja vam omogućuju mjerenje struje od 10 mA s dovoljnom točnošću, provucite vodiče L i N kroz magnetski krug stezaljki. Provucite PE vodič pored stezaljki. Povežite radne stanice prema privremenoj shemi. Kada struja neuravnoteženosti dosegne 10 mA, zaštitna zona jednog RCD-a je dovršena.
    Ako nema stezaljki, tada spajanjem kalibriranih otpornika odgovarajućeg otpora i snage možete stvoriti curenje između L i PE na izlazu RCD-a. Opterećenje s RCD izlaza mora biti isključeno. Kada je struja manja od 15 mA, RCD ne bi trebao raditi. Smanjivanjem otpora povećavajte struju curenja dok se RCD ne aktivira, ali ne više od 30 mA. Ako je struja odziva RCD-a manja od 15 mA ili veća od 30 mA, RCD je neispravan. Povećajte otpor tako da struja curenja bude 10 mA manja od stvarne struje okidanja RCD-a. Spojite opterećenja prije nego što se uključi RCD.

    Mikhalych 31.08.2015 u 23:14
    1.Kakav kompliciran postupak za provjeru RCD!
    2. Ne mogu vjerovati da bi unutar klase moglo doći do curenja koje se približava 15-30 mA kroz izolaciju kabela. I da RCD zaštitna zona ne može pokriti cijelu klasu.
    3. Nejednakost struja L i N u mjernom krugu RCD-a pod uvjetima klase neće imati nikakav učinak na RCD.
    4. Nemojmo zaboraviti da struja u mreži klase pulsira, RCD zahtijeva tip A. Osim toga, postoji teorijski problem s trećim harmonikom u neutralnoj žici 3-fazne mreže.
    5. Upute PUE o izračunatoj struji curenja iz fazna žica- Filkina diploma.
    6. Mislite li da postoje strujna kliješta koja mogu mjeriti struju od 10 mA s dovoljnom točnošću? Mislim da njihova ljestvica počinje ne manje od 0,5 A.

    Što je najbolje kupiti RCD za kuću sa starim ožičenjem; u jednoj sobi nema uzemljenja u utičnicama. U blizini mjerača nalazi se automatski čep.

    Valentin 20.09.2015 u 05:49
    1. Nadam se da niste siromašni, imate li automatsku perilicu rublja, TV, kompjuter, možda prigušivače? Tada je elektromehanički RCD tipa A prikladan za poprečni presjek žica (jedan korak veći od automatskog). Ovo su rijetke stvari na sniženju. Najjeftiniji su od Hagera, recimo CD263J. I bolje je ne samo jedan, već 2-3 (trebalo bi biti više strojeva od jednog).
    2.Ima li uzemljenje u drugoj sobi? Ili imate gramatičku grešku?
    3. Zbog starog ožičenja, RCD može otpasti, a možda čak i ne dopušta uključivanje. U takvim slučajevima postajem nervozna.
    4.Nemilosrdno izbacite automatski utikač i stavite normalan automatski stroj ispod poprečnog presjeka žica.

    Dobar dan
    Vjerojatno je na neka od mojih pitanja već odgovoreno u različitim postovima, ali budući da nisam električar, molim, ako je moguće, da dam odgovor na moju specifičnu situaciju.
    Objekt je drvena kupka od drveta. Ožičenje će biti sve otvoreno, djelomično retro, djelomično kabelska kanalizacija, rukavci itd. Trožilni krug. Petlja uzemljenja. Napajanje dolazi iz stare kuće gdje se nalazi ploča s brojilom (tu nema mase i strujni krug je dvožilni).
    Riječ je o štitu nove kuće, točnije o njegovom sadržaju.
    Nakon čitanja mnogih članaka na ovoj stranici, kod kuće sam sebi nacrtao sljedeći dijagram ožičenja. U ploču stare kuće ugrađujemo DA-300mA 32A. Iz nje izvlačimo zaštićenu (valoviti rukav) žicu VVG-Ng (cca 10m) do terase nove kuće, zatim cca. 8m - uz terasu do ulaza u samu kuću do panela.
    U ploči na ulazu nalazi se obična sklopka za 32A (opće gašenje), zatim grupe svjetiljki (2G), utičnice (4G), bojler - svakom pripada DA 10 i 16A.
    Električari koji će raditi montažu me uvjeravaju da to nije sasvim točno. Njihova opcija: u staroj kući - jednostavan prekidač od 32A (bez uzemljenja - nema potrebe DA), u novoj kući - na ulazu (općenito isključen) - obični prekidač od 25A, svjetlo - dvije grupe običnih prekidača 6A svaka, grupe utičnica - DA 16A svaka .
    Teško mi je raspravljati s njima - oni su profesionalci (to je sigurno). Ali stvarno bih želio da kuća ima maksimalnu moguću sigurnost od požara (što je najvažnije!) i druge sigurnosne mjere putem e-pošte. Trenutno
    S s velikom zahvalnošću Prihvatit ću vaše argumentirane (za mene i za njih) komentare i preporuke. Vaš odgovor mi je jako važan! I ako je to moguće, vaša specifična opcija za moju situaciju.

    Andrey 24.09.2015 u 07:40
    Odgovaram istim redoslijedom izlaganja kao i vi.
    1. Krug uzemljenja u novoj kući koristi TT sustav uzemljenja (dovoljan je 1 pin, postoji članak administratora), provucite ga duž treće žice dolaznog dalekovoda do stara kuća, gdje se, ako je moguće, raširi po cijeloj kući.
    2. Nigdje u kućama nema difavtomata ili jednostavnih prekidača sa zaštitnom karakteristikom C, samo 30mA elektromagnetski RCD bez zaštite od preopterećenja i kratkog spoja, te prekidači sa karakteristikom V.
    3. Odlučite o opterećenjima u novoj kući.
    4. Izmjerite otpor petlje faza-nula u staroj kući na bilo koji način - bilo s posebnim električnim laboratorijskim uređajima (zamorno, dugotrajno, skupo), ili pomoću metode kuhala i voltmetra sami (jeftino i veselo). Tek tada odaberite stroj i presjek kabela za nova kuća. Ako kabel zaštitite valovitošću na otvorenom, neće dugo trajati.
    5. Nema natpisa u novoj kući ulazni stroj, 1-2 RCD 30mA + mrežni prekidači. Što se tiče diferencijalne zaštite, krug napajanja bit će neselektivan - kada se aktivira RCD u ploči nove kuće, također će se aktivirati RCD na liniji u staroj kući.
    6. Tip RCD 30mA (A ili AC) i vrijednosti prekidača utičnica ovise o tome što će biti uključeno u utičnicama nove kuće.
    7. To što su električari profesionalci nije argument – ​​mogu cijeli život raditi krivo. Svaki put kad posumnjate da su u pravu, zahtijevajte objašnjenje logike i motiva za donošenje svojih odluka. Ako se spominju pravila, neka pokažu ta pravila. Ako ne znaju objasniti, opravdati i pokazati, pucajte im u vrat. Možete pokušati poslati sadržaj svojih osporavanja ovdje na stranicu. Ali njihova motivacija “nema zemlje – nema potrebe za obrambenom zaštitom” je alarmantna – obrambena zaštita je potrebna uvijek i svugdje, bez obzira na dostupnost zemlje. Loši električari se boje diferencijalne zaštite - ona odmah pokazuje sve njihove pogreške.
    8. Ne zaboravite da je u kupatilu visoka temperatura i da su potrebne lampe otporne na toplinu i kablovi (žice). Čini se da na stranici postoji članak o kupalištu.

    Hvala na iscrpnom odgovoru. Ako je moguće, pojašnjenje. Je li potrebno dovlačiti zemlju u staru kuću (to će biti samo pomoćni blok)? Ako uzmemo u obzir opciju bez zemljišta u staroj kući: što treba promijeniti u shemi napajanja? Da li u staroj kući ostavljamo stroj za ulazak u novu kuću ili ga postavljamo na DA (bez zemlje!?)? U ploči nove kuće (već trožilni krug) postoji li 30mA ulazni RCD? Stvarno mi nije jasno zašto ne 100 ili 300mA?
    Zatim postoji nekoliko grupa rasvjete (jedan RCD 16A 30mA), utičnica (za svaku - DA 30mA), poseban bojler (DA 30mA)? Što ovdje nije u redu?

    Hvala unaprijed na odgovoru. Veselim se. Morate odlučiti danas!

    Andrey 25.09.2015 u 09:01
    1. Iako će stara kuća biti pomoćni blok, hoće li i dalje postojati utičnice i svjetiljke koje zahtijevaju uzemljenje? Možda ćete ga u jednom trenutku distribuirati tamošnjim potrošačima? Ako ne sada, onda neka jedna jezgra strujnog kabela nove kuće pričeka ovaj trenutak. Mislim da ti treća jezgra nije problem?
    I općenito, ako se napajanje vaše stranice odvija kroz staru kuću, tada je uzemljenje potrebno tamo priključiti.
    2. Već sam napisao:
    “3. Odlučite o opterećenjima u novoj kući.
    4. Izmjerite otpor petlje faza-nula u staroj kući na bilo koji način - ili posebnim električnim laboratorijskim uređajima (zamorno, dugotrajno, skupo), ili koristeći metodu kuhala za vodu i voltmetra sami (jeftino i veselo)."
    Difavtomat čvrsto povezuje 3 u jednom uređaju različiti tipovi zaštita, a to je loše. Takav uređaj koji vama osobno treba možda ne postoji u prirodi.
    U staroj kući, na liniji nove kuće trebao bi postojati jednostavan prekidač + RCD (bez zaštite od kratkog spoja i preopterećenja). Koje, utvrdit će se nakon ispunjavanja stare točke 3. i 4., a sada nove točke 7.
    Prestanite spominjati zemlju pored RCD-a. Zemlja je sama, RCD je sam, nisu povezani ni na koji način.
    5. U ploči nove kuće postoje 2-3 30mA RCD-a, koji istovremeno štite i ljude i kuću od požara. Bilo koji RCD od 100-300 mA jednostavno su suvišni, iako ih spominju svi i na različitim mjestima u dijagramu.
    Ako imate višak novca, možete povećati broj uvodnih RCD-ova na tri, ne vidim više smisla.
    6. Na temelju značenja prethodne poruke shvatio sam da će u novoj kući biti samo kupaonica i ništa drugo. Ako živite tamo, onda je ovo sasvim drugačiji i veliki razgovor. To se zove shema napajanja za pojedinačnu stambenu zgradu.
    Nakon uvodnog RCD-a trebaju biti 2-3 linije rasvjete i hrpa linija utičnica, koliko možete izdržati. Osobno napravim 2 reda utičnica u svakoj sobi, au kuhinji još više. Svatko ima svoju jednostavnu strojnicu. Ponavljam, nema nigdje automata, prestanite ih spominjati.
    Sve rezultirajuće linije raspoređene su na neki razuman način između ulaznih RCD-ova.
    7.Dok se ne završe stare točke 3 i 4, nema smisla dalje pričati.
    Očito, morat ćete izmjeriti otpor petlje faza-nula (do ulične trafostanice) u staroj kući koristeći metodu kotlića i voltmetra.
    Mislim da je tako, ulaz napona u vaše područje dolazi iz nadzemni vod. Odrediti materijal i presjek izvoda nadzemnog voda do stare kuće. Recite nam kako pult izgleda i što se nalazi oko njega.
    8. Ako se vaš novi dom i kućanski aparati u njemu pokažu dosta skupi, morat ćete razmisliti o naponskom releju i unutarnjoj zaštiti od groma.

    Andrey 25.09.2015 u 09:01
    Prva pomisao nije uvijek najbolja. Prema drugom razumnom razmišljanju, instaliranje RCD izlaza od 30 mA u staroj kući i istog RCD-a u novoj kući u isto vrijeme nema previše smisla.
    Od posebne je važnosti prijenos dalekovoda nove kuće iz zraka u zemlju, na plastična cijev. Tada bi u staroj kući trebao postojati RCD ne 30mA, već 100mA, a još bolje bi bila selektivna ili zaštita od groma. I postojat će selektivnost između RCD-a u staroj kući i RCD-a u novoj kući.

    Živim u kući za dvije obitelji (dvije identične polovice sa svojim ulazima).
    Susjedi imaju ulaz preko SIP-a, naša polovica je spojena paralelno (kabel u cijevi na tavanu). Dvostruko ožičenje, armiranobetonska kuća. Ima podrum sa zemljanim podom.
    Na tri prekidača od 16 A (jedan je podrum, drugi dvije sobe i kupaonica, treći kuhinja, soba i hodnik) na ploči nakon mjerača želim dodati tri RCD-a od 30 mA i uzemljiti barem perilicu rublja postavljanjem druge ispred nje RCD 10 mA.
    1. Jesu li vaše misli zdrave?
    2. Da li je moguće napraviti uzemljenje u vašem podrumu tako što ćete u podu pored perilice izbušiti rupu za žicu i zabiti čelični kutnik 63 u zemljani pod u podrumu na dubinu od 1,5 metara?
    3 Hoće li moja aktivnost na bilo koji način utjecati na struju mojih susjeda?

    P.S. Pod u kući (osim kupaonice) je od šperploče i obložen linoleumom.

    I još jedno pitanje.
    Imam laptop na prozorskoj dasci, kad sjedim za njim, koljena mi dodiruju radijator (zimi je toplo i ugodno). Laptop se napaja standardnim zasebnim napajanjem, čini se da je 12 V.
    Sigurno je?

    Dmitrij 26.09.2015 u 01:26
    1. Pod od šperploče i linoleuma je neprovodljiv, iako ovisno o vrsti linoleuma može biti i vodljiv za uklanjanje statičkog naboja, ali njegova vodljivost je ista kao kod plastike.
    2. Dobro razmišljanje, ovisno o tome kako dodati tri RCD-a od 30 mA, to se može učiniti na različite načine.
    3. Perilica rublja na vašem podu je ista mašina kao i ostale; nema posebne svrhe razlikovati je od drugih.
    4. Neophodno je da ljudi ne hodaju po tlu oko uzemljenja u podrumu, niti popločati cijelo tlo oko uzemljenja neprovodljivim premazom.
    5. Ne treba se reflektirati.

    elalex, hvala. Pokušat ću provesti vaše preporuke koliko god je to moguće. Pisaću o rezultatu. Usput, idem na odmor, email. instalacija je dospjela i ovo je odgođeno dva tjedna - ne želim ono što bi radili bez mene.

    Dmitrij 27.09.2015 u 02:10
    Ima 19-20V i duplu izolaciju, sigurno je dok grom ne udari i ne probije izolaciju.

    1. Ispada da pri korištenju PE vodiča u objektu struja nikada neće teći kroz osobu, već će proći kroz PE vodič, čime će se isključiti RCD?
    Zašto je u ovom slučaju još uvijek važno odabrati struju curenja RCD-a (10 i 30 mA)? Sudeći po opisu, vrijedi razmisliti o odabiru struje curenja RCD-a ako nema PE vodiča. Jedini slučaj, što pada na pamet (u slučaju PE vodiča) da se fazni slom na kućištu kućanskog aparata događa u trenutku kada se osoba drži za kućište.
    2. Koji je razlog odabira 10 mA RCD za mokre prostorije?

    1. Ovo je važno kako bi se eliminirali slučajevi lažnog okidanja RCD-a
    2. Vlažna područja spadaju u kategoriju visokog rizika

    Alexey, hvala na pojašnjenju. Pitanje je zatvoreno.

    Pitanje je treba li prijeći na TN-C-S sustav u jednom stanu stambena zgrada s staro ožičenje TN-C nije posve relevantan i točan. Nije pitanje treba li se netko tko o tome razmišlja promijeniti. On misli, ali njegov susjed je odavno bez razmišljanja krenuo dalje. Pitanje je što učiniti u stambena zgrada, čiji su neki stanovi već neovlašteno prešli na TN-C-S, čija je opasnost očita.
    Drugi dio pitanja je da ono što je zanimljivo nije toliko pitanje prebacivanja jednog stana u TN-C-S, to definitivno nije moguće, kategoričan je PUE. Pitanje je treba li ugraditi zaštitu na temelju diferencijalne struje. Odgovor je instalirati, po mogućnosti, moderan automatski stroj umjesto konvencionalnog stroja, s odvojenim polugama za nadstruju i curenje, ali nakon toga stan se ne može smatrati zaštićenim. To će ujedno pružiti i određenu zaštitu kako u slučaju oštećenja izolacije, tako i “od budala” u spomenutoj stambenoj zgradi. Upravo o tome neizravno govori stari dopis Energonadzora.
    Ali nedostatak automatske puške je manifestacija bahatosti.

    Sergej 15.11.2015 u 16:02
    1. Nagomilali ste Bog zna što. Dojam je da ne razumijete o čemu pričate.
    2. Čini se da ne razumijete razliku između TN-C i TN-C-S.
    3. Kako se zasebni stan može prebaciti na TN-C-S? Što PUE kaže o ovom prijelazu?
    4. Zašto toliko voliš difavtomate? Jesu li nekako bolji od RCD+automatika?
    5.Koje su ove zasebne poluge za prekostruju i curenje? Jeste li ikada vidjeli difavtomat?
    6. Koja još zaštita postoji iu slučaju oštećenja izolacije i “protiv budala”?
    7.Koje je još jedno staro pismo Energonadzora?
    8. Zašto je neposjedovanje automatske puške manifestacija bahatosti?

    Dobar dan, Dmitry. Apeliram na tebe i na sve upućeni ljudi sa zahtjevom da se razjasne neke točke u vezi s vezom RCD-a u staroj kući s TN-C sustavom uzemljenja.
    Dmitrij, u komentarima na drugi članak napisali ste „zabranjeno je instalirati RCD-ove u TN-C sustav prema PUE (klauzula 1.7.80). Ali također je navedeno u nastavku da "ako je potrebno koristiti RCD za zaštitu pojedinačnih električnih prijemnika koji primaju napajanje iz TN-C sustava, zaštitni PE vodič električnog prijemnika mora biti spojen na PEN vodič kruga koji napaja električni prijemnik na zaštitni rasklopni uređaj.”
    Kako razumjeti ovaj izraz? Trebao bih spojiti treći vodič iz utičnice na PEN vodič, ali gdje? Na tijelo podne ploče? ili direktno na samu žicu? Da, ali što je s vašim savjetom u članku o podjeli PEN vodiča na PE i N:
    “Što učiniti kada je ožičenje u stanu izvedeno prema modernim zahtjevima PUE, je li dovod još uvijek dvožilan?
    Odgovaram: u ovom slučaju sve je vrlo jednostavno. U stambenoj ploči spajate sve PE zaštitne vodiče na svoju PE sabirnicu, ali samu PE sabirnicu nigdje ne spajate i ostavljate je “u zraku” dok vam se kuća ne prebaci na TN-C-S sustav.”
    Oni. PUE kaže da se morate spojiti na PEN vodič, ali odmah kaže da se ne morate spajati. Zbunjen...

    Zdravo! Ono što nije jasno je ovo! Ako se faza pojavi na tijelu, au ovom trenutku dodirnemo bilo koji uređaj koji je spojen na masu, sudoper ili baterije, dobit ćemo pražnjenje. Pitanje je zašto su sudoper i baterija uzemljeni? Gdje?

    Odvojimo muhe od kaveza – uzemljeni uređaji su jedno, a naizgled uzemljeni drugo.
    Vodovodna cijev može biti uzemljena; nitko je ne izolira u zemlji. Sve što je na neki način povezano s ovom cijevi također može biti uzemljeno, iako često neispravno - navoji, hrđa...
    Cijevi za grijanje i radijatori nisu uzemljeni, čak su i izolirani i kontakt sa zemljom može biti preko uređaja na koji je spojena rashladna komora. miješalica za vodu, Na primjer.
    Sudoper ako je metalni potpuno isti, keramika itd. ni na koji način, osim kroz otpornost na vodu, koja je drugačija za različiti izvori. Koliko - i x/s!
    Također možete dobiti udarac zahvaljujući kapacitivnoj komponenti tijela, čak i kada stojite na gumenoj podlozi.
    Da biste točno odgovorili na vaše pitanje, morate znati mnoge stvari u detalje. Samo ne mogu reći hoće li uspjeti ili neće.
    Također vas može udariti vaša sistemska jedinica, čak i ako stojite/sjedite na podu i ne dodirujete ništa drugo drugom rukom, ako njeno tijelo nije uzemljeno preko utikača na normalno uzemljenje. Nije fatalan, ali ponekad osjetno neugodan. Ali postoji drugačiji razlog - mrežni filtar, koji MORA BITI UZEMLJEN. Ponekad hladnjak priklješti - curenje, često.
    Dakle, sve što ima kontakt za uzemljenje mora biti uzemljeno.

    HVALA VAM!
    Razumijem li dobro zašto ne možete resetirati kućanske aparate?
    Recimo, uzemljili smo perilicu, odjednom je došlo do kvara faze na tijelu, a budući da je tijelo uzemljeno, hoće li doći do kratkog spoja? ako se to dogodi, stroj će raditi, zar ne? A ako uz to imamo RCD, tada će i on raditi, možda čak i brže ako u tom trenutku dodirne kućište ili bubanj! Dakle, u čemu je opasnost?
    I drugo, ako imamo kompletan zasebno uzemljenje napravljeno po svim pravilima, kada se faza pokvari na kućištu, struja bi trebala ići kroz uzemljeni vodič, ali negdje je došlo do prekida u ovom vodiču, znači li to da je život opet u opasnosti? Ili, na primjer, u slučaju kvara s potpunim uzemljenjem, osoba je dotaknula bubanj, tada će struja teći kroz manji otpor osobe nego kroz uzemljenu žicu!

    Ruslan, ako se bojiš ovoga: ... struja bi trebala ići kroz uzemljeni vodič, ali negdje je došlo do prekida u ovom vodiču, to znači da je život opet u opasnosti? ... (c), onda bilo koji vodič - faza ili nula - može izgorjeti ili se slomiti na potpuno isti način ...
    Instalirajte RCD, što vas sprječava?
    A tko ti je rekao da je otpor ljudskog tijela manji od otpora uzemljene žice?

    Hvala na odgovorima! Da, u pravu ste, to je ono što nagovještavam, zašto je uzemljenje zabranjeno, iako se isti problem može dogoditi s uzemljenjem! Pa ipak, moj stan ima dvije žice, stvarno želim električnu pećnicu, pa u vezi s tim ima puno pitanja! Ako ne napravite uzemljenje, nema pitanja o uzemljenju, onda će barem RCD pomoći u nepovoljnoj situaciji?

    I to radite kao što ste radili u kućama s električnim štednjacima za vrijeme SSSR-a - do točke gdje se i nula i uzemljenje skupljaju u razvodnoj ploči, a bilo je tako nešto, povucite zasebnu žicu, neodvojivu!, bit će uzemljenje, bez obzira na sve, ako nema drugih . Postoji mogućnost - 1., 2. kat, napraviti zasebno uzemljenje - učiniti.

    Nažalost, nema načina da se razvuče kabel jer su popravci napravljeni, a kat 4, ono što ostaje je RCD ili DIFAVTOMAT

    Ruslan, i dobro da nije. Činjenica je da kada dijelite PEN vodič (zajednička nula) u podnoj ploči sa zastarjelim TN-C sustavom uzemljenja, u biti uzemljujete kućišta svojih uređaja, au slučaju prekida glavne nule od ASU na podnu ploču (više o ovome) , potencijalna razlika (napon) će se pojaviti na svim neutraliziranim metalnim dijelovima vaših uređaja. Ako dodirnete tijelo uređaja, bit ćete izloženi električnoj struji. Dobro je ako je u liniji instaliran RCD ili automatski prekidač. Stoga, ili nemojte ništa poništiti, ili to učinite umjesto na podnoj ploči.

    Dobar dan.
    Odlučio sam naučiti razumjeti elektriku barem na svakodnevnoj razini i naišao sam na vašu stranicu. Stranica je prekrasna. Učite i učite.
    Molim te reci mi.
    U našem stanu je prije nekoliko godina privatni tehničar promijenio elektroinstalacije, ugradio utičnice sa uzemljenjem i zasebnu stambenu ploču.
    Radna nula i faza idu od podne ploče do RCD-a, a uzemljenje ide u zasebni blok. Električni štednjak i utičnice spojeni su preko RCD-a. Grupe utičnica i štednjak nakon RCD-a odvojeni su automatskim uređajima. Radna nula nakon RCD dolazi u drugi zasebni blok.
    Za rasvjetu, shema je sljedeća: nulta radna i fazna svjetla se uzimaju sa ulaznih kontakata!!! RCD (već sumnjivo), tada fazno svjetlo ide na vlastiti zasebni stroj, a nulti radnik otišao je izravno iz RCD-a. Sve se to nalazi u panelu stana.
    Ostao je samo jedan uobičajeni stroj na podnoj ploči.
    Žica za uzemljenje u podnoj ploči spojena je na blok; standardni znak za uzemljenje je utisnut na ovom bloku.
    Kuća je građena 1982. godine, sustav najvjerojatnije TN-C.
    Sad sam zabrinut, kako se to spojilo na podnu ploču? Možda je PEN vodič odvojen i moji električni uređaji su neutralizirani? I može li zvijezda u svakom trenutku?
    — Kada dođe do prekida nule na podnoj ploči, napon se pojavljuje na kućištima općenito na svim električnim uređajima ili samo kada dođe do kratkog spoja faze na kućište?
    - S takvom shemom povezivanja u stanu kao što sam opisao, ako dođe do prekida nule od ASU do podne ploče, hoće li raditi neka vrsta zaštite, RCD ili automatski uređaj?
    — Ne zapale li se uređaji u ovom slučaju spontano?
    — Kako možete vizualno odrediti koji se sustav koristi u podnoj ploči? Dijagram na vratima je nečitljiv.
    — Mogu li vam poslati fotografiju štita?
    Molim vas pomozite mi, pročitao sam toliko vaših članaka da sam na buretu baruta)))!!!

    Pitanje je: može li Dagenergo doći i reći instalirati RCD kako bismo mogli zapečatiti brojilo?

    Denis, kod TN-C-S ili TN-S sustava treba imati tri žice koje idu od podne ploče u stan.
    Jedna je faza.
    Drugi radi 0 (N), odmičući se od bloka, koji bi trebao biti instaliran na izolatorima.
    Treći je zaštitni 0 (PE), koji se proteže od bloka s ovom oznakom. Ovo zaglavlje mora biti instalirano izravno na montažnu ploču.
    Ako dvije žice ili tri žice idu u stan, ali od kojih su dvije spojene na blokove instalirane izravno na montažnu ploču, onda je to TN-C sustav.

    Victore, hvala vam puno na odgovoru, podna ploča je u potpunom neredu, a tu je i hrpa odrezanih starih žica)))

    Također sam kopao po web mjestu, pokušavajući shvatiti kućno ožičenje. Denis, pogledaj članak o pogreškama u povezivanju RCD-ova, gdje se spajanje nule nakon RCD-a na sabirnicu smatra netočnim. Još nisam shvatio zašto.

    Aleksandar
    Nakon UVODNOG RCD-a, možete i trebate spojiti nulu na sabirnicu (100 ml ili 300 ml Otporan je na vatru i nije toliko osjetljiv... Za razliku od (30 ml, 10 ml) koji će se aktivirati kada neutralna žica od). neutralna žica je spojena na zajedničku sabirnicu...

    Za utičnice RCD-30 ml, (10 ml)..
    Samo se rađaju automati….za unos RCD 300 (100) ml, nakon uvodnog automata.

    Uzo sam testirao na teži način u tn-c sistemu: uzo mi štiti jednu granu i nadlanicom sam se naslonio na cijev akumulatora i brzo prešao fazom preko ruke. Zanimljivo je da je nekada slabo hvatalo pa je struna radila, a nekada je hvatalo jače i nije radilo.
    ZAŠTO je bilo toliko drugačije??? molim te odgovori!
    inače sam se podijelio na dvoje. jer neki kažu da se ne može instalirati u ovaj sustav, dok drugi kažu da se može instalirati. iako me iskustva na sebi sklone u korist klađenja

    Dmitrij,
    Autor i zaposlenik Moskovskog energetskog instituta
    koji je napisao knjigu “UZO. Teorija i praksa." navodi, citirajući Knjigu:
    Ožičenje RCD-a u starom dvožilnom sustavu, koji se još uvijek nalazi u većini starih kuća, je BESKORISNO. Štoviše, takav sustav ne ispunjava zahtjeve PUE. Stoga, prije svega, vaš dom treba biti opremljen sustavom uzemljenje TN-S ili TN-C-S, odnosno trožilni ili petožilni kabelski vod..

    Ljudsko tijelo je vodič električne struje. Otpor suhe, netaknute ljudske kože može biti do 80 000 ohma, otpor unutarnji organi iznosi 800 - 1000 Ohma, pa se izračunati ljudski otpor električnoj struji uzima na 1000 Ohma ili 1 kOhm.
    Nije teško izračunati da vrijednost te struje može biti 0,22 A, odnosno 220 mA, a smrt je moguća pri izlaganju struji od 100 mA. Dakle, prvo će osoba biti šokirana strujnim udarom, a tek onda će možda zaštitni uređaj za isključivanje isključiti grupnu liniju.
    Također treba znati da ugradnjom zaštitnog uređaja (RCD) u razvodnu ploču na taj način modernizirate (rekonstruirate) sustav napajanja. Pravila za električne instalacije jasno navode takve radnje.

    Zašto postoji takva razlika u mišljenjima 2 kompetentna stručnjaka???

    Nikolay, autor knjige piše ispravno, uključujući i modernizaciju sustava uzemljenja. Usput, na web stranici imam zaseban i vrlo detaljan članak o rekonstrukciji i modernizaciji -. Ali ako nije moguće nadograditi, tada će RCD i dalje pružiti zaštitu od curenja u električnom ožičenju u slučaju strujnog udara. Definitivno neće biti suvišno. Sada usporedite dvije situacije.

    1. Uzmimo isti primjer iz knjige. Neka to bude struja curenja od 220 (mA). Recimo da imate 30 (mA) RCD instaliran u vašem stanu. Pretpostavimo da je na mikrovalnoj pećnici faza prodrla u kućište. Otišli ste i dotakli njegovo metalno tijelo, tj. došao pod utjecajem električne struje. RCD će reagirati i raditi unutar vremena od oko 0,005-0,01 sekunde. Ako mi ne vjerujete, evo članka u kojem koristim poseban uređaj na različitim strujama. Brzo?! Rekao bih čak i vrlo brzo! Vrlo je velika šansa da strujni udar prođe bez težih posljedica, jer... Temeljni čimbenik svakako nije samo veličina struje, već i vrijeme njezine izloženosti tijelu.

    2. Isti primjer, samo bez RCD-a. Shvaćate li razliku?! Da se u ovom slučaju nema što isključiti i stroj u ovom slučaju neće raditi, što će osobu pod naponom dovesti u veliku opasnost.

    Hvala na odgovoru Dima.
    U svakom slučaju RCD daje veliku šansu za očuvanje zdravlja i života!!!
    Zašto onda autor knjige ispravno piše??? Zašto PUE ne zahtijeva ugradnju ove zaštite u TN-C mrežu, jer su prednosti očite??????

    Budući da u TN-C mreži RCD prekida PEN žicu na ovaj način, što je neprihvatljivo, au novom GOST-u zabranjena je ugradnja RCD-a u TN-C sustav. No, kako kažu, bolje je spasiti život nego bespogovorno slijediti pravila. U vlastiti stan potrebno je što prije prijeći na TN-C-S sustav, ali centralizirano, u sklopu programa remonta.

    Vladimire, zašto je lomljenje dirigenta PEN-a neprihvatljivo?

    Alexey, PUE 1.7.145

    Nije dopušteno priključivanje rasklopnih uređaja u krugove PE i PEN vodiča, osim pri napajanju električnih prijamnika pomoću utičnih spojnica.

    Vladimire, ako nije teško objasni upute:

    Nije dopušteno spajanje rasklopnih uređaja u krugove PE i PEN vodiča, osim u slučajevima napajanja električnih prijemnika pomoću utičnih konektora.

    Nikolaj, što se tu ima objašnjavati? Zabranjeno je prekidanje kombiniranog PEN vodiča i PE zaštitnog vodiča sklopnim uređajima (automatima, sklopkama i sl.). To je prvenstveno zbog njihovog potrebnog kontinuiteta za potrebe električne sigurnosti.

    Dima, to jest, kada instaliramo RCD u mreže TN-S i TN-C-S, prekidamo samo fazne i neutralne žice (N), a kada instaliramo u TN-C mrežu, prekidamo fazne i PEN vodiče, pravo?
    Ali nakon RCD-a, ovaj vodič funkcionira samo neutralni vodič…. ne kužim nešto (

    PEN vodič nosi funkciju PEN vodiča do podjele na PE i N. Takva podjela se može izvršiti samo na ulaznim sabirnicama. rasklopna oprema, ponovno uzemljenje PE.

    Poštovani Admine!
    Molimo objasnite koja je vrsta električne mreže dostupna u stambenoj zgradi, ako je na stubištu (tri stana na katu, 9 katnica) s unutarnje strane jednih vrata panela s brojilima i strojevima nalazi se naljepnica s objašnjenjem sljedećeg sadržaja (kuća prema tzv. „litavskom projektu“):

    Na prethodni post:

    Je li ovo TN-C ili TN-C-S?
    Ili nešto "između"?
    Posebno me zbunjuje zadnje "A" u oznaci "ABCNA" na dijagramu.
    kakva je ovo žica?
    U cijelom stanu sve utičnice osim jedne imaju dvije žice (faza i nula).
    Samo jedna utičnica ima tri žice (jedina utičnica sa uzemljenjem "rogovi", nalazi se u kuhinji).
    Kuća je građena cca 1994-1995.

    Sergej, najčešći TN-C sustav je tri faze i nula. I još jedna faza A je zasebna linija za napajanje podnih utičnica, ništa više. Imamo potpuno iste sheme, a postoji čak i zaseban članak o jednoj od njih - .

    Hvala na odgovoru, dragi Admin!
    Ako nemate ništa protiv, još nekoliko pitanja.

    Je li moguće koristiti u takvoj kući, u stanu s dvožilnim utičnicama, za zaštitu od struje prilikom spajanja i korištenja perilice rublja, na primjer, sljedeći uređaj: „Adapter sa zaštitnim isključivanjem UZO-DPA16V 30mA IEK”?

    Hoće li ovaj uređaj ispravno raditi kada je spojen na dvožilnu utičnicu, s obzirom da i utikač i utičnica ovog adaptera u početku imaju kontakte za treću žicu (tj. žicu za uzemljenje)?

    Ili je potrebno spojiti perilicu preko dvopolnog RCD-a?

    Aluminijsko dvožilno ožičenje u stanu već je staro oko 22-23 godine, ima li smisla zamijeniti ga novim bakrenim (trožilnim)?

    Kako vam se čini ideja? moguća ugradnja Postoji li RCD u blizini svake značajne utičnice ili bih ga trebao koristiti svugdje gdje trebam adapter sličan onom gore spomenutom s RCD-om?

    Unaprijed hvala na pažnji!

    Evo ovog "Adaptera sa zaštitnim isključivanjem UZO-DPA16V 30mA IEK":

    Trenutno je iz nekog razloga ovaj model ukinut, ali ostaci inventara još uvijek se prodaju posvuda.
    Imate li informaciju zašto se više ne proizvodi?

    Potpuno isto u 16 katova iz osamdesetih... Utičnica u kuhinji je tropolna za struju. ploče

    Na vama je da odlučite o zamjeni električne instalacije, tim više što je na daljinu teško dati adekvatnu procjenu. U svakom slučaju, dosta je služio, a osim toga ne zadovoljava moderne zahtjeve. Ako planirate renoviranje u bliskoj budućnosti, onda svakako razmislite o njegovoj zamjeni.

    Dobar dan
    Koja je svrha instaliranja RCD-a? Uostalom, ako faza padne na tijelo uređaja, doći će do kratkog spoja i stroj će biti nokautiran osim od požara.

    Albert:
    17.08.2017 u 14:38
    Dobar dan
    Koja je svrha instaliranja RCD-a? Uostalom, ako faza padne na tijelo uređaja, doći će do kratkog spoja i stroj će se onesvijestiti osim od požara... (c)
    Alberte, prvo objasni značenje riječi “faza će pasti na tijelo”! Gdje, kada, pod kojim okolnostima, u kojem uređaju, tada ćemo pokušati razumjeti značenje potrebe za RCD-om. Istovremeno ćemo pisati o prisutnosti uzemljenja za ovaj uređaj.

    Zdravo!

    Je li normalno instalirati selektivni RCD ABB F202 A S-63/0.1 na ulazu u stan ako nekoliko grupa ispod ima RCD F202 A-40/0.03 AP-R (to jest, otporan na buku)? Gdje je kašnjenje veće?

    Vladimire, kašnjenje je prirodno duže sa selektivnim RCD-om. Ali ne bih se toliko mučio u stanu. Selektivnost se u potpunosti postiže ugradnjom neselektivnih RCD-ova na ulazu 100 (mA) i na izlaznim grupama 30 (mA). Ovo pitanje u U posljednje vrijeme postaje relevantan i o tome me pitaju gotovo svakodnevno. Planiram napisati članak s objašnjenjima i provesti vizualni eksperiment s testovima.


Uređaj za zaostalu struju prati razlike u strujama koje teku kroz dvije žice jednofazne mreže i četiri žice trofazna mreža. Ako je zbroj ovih struja nula, tada RCD radi u normalnom načinu rada. Ako se pojavi razlika struje (diferencijalna struja), RCD odspaja dio mreže na kojem je uređaj instaliran.

Glavna svrha RCD-a je zaštita od strujnog udara pri dodirivanju vodljivih kućišta uređaja koji su pod naponom (zaštita od neizravnog dodira).

Ako tijelo uređaja koji potencijalno provodi struju, na primjer, perilica rublja, slučajno postane pod naponom, tada kada dodirne ovo područje, RCD bi trebao odspojiti oštećeni dio kruga. RCD se može aktivirati ne samo kada se pojave struje kvara (ako je izolacija oštećena), već i kada fazna žica izravno dodiruje tijelo koje nosi struju.

Nakon što se aktivira RCD, morate ukloniti kvar i aktivirati RCD radni položaj podizanjem upravljačke poluge prema gore.

Značajke RCD-a

Uređaj za zaštitno isključivanje odlikuje se visokom osjetljivošću. Za električno ožičenje stana koriste se RCD-ovi sa strujama isključivanja od 10mA i 30mA. Takva visoka osjetljivost uređaja značajno povećava električnu sigurnost ožičenja stana. RCD s prekidnim strujama od 100 mA i 300 mA dizajnirani su za povećanje zaštite od požara u prostorijama i instalirani su na ulazu napajanja u kuću.

Zaštitni uređaj za zaštitu od požara

Dopustite mi da objasnim zaštitu RCD-ova od požara. Na primjer, razmotrite ulaznu ploču u privatnu kuću. S vremenom se u štitniku i oko njega pojavi sloj prašine. Također, tijekom vremena, izolacija ulaznog kabela mijenja svoja svojstva i počinje propadati. Ako je izolacija uništena, može se pojaviti struja kvara koja teče do kućišta ulazne ploče. Na mjestu kontakta između jezgre kabela i kućišta pojavljuje se periodično iskrenje. Da nema RCD-a od 100 mA, požar bi bio sasvim moguć na mjestu iskre, srećom tome pridonosi prašina. Naravno, ovo je pojednostavljeni primjer, ali prilično je tipičan za razumijevanje zašto je potreban uređaj za zaostalu struju.

Uređaj za zaostalu struju u stanu

U stanovima i kućama RCD-ovi se postavljaju za zaštitu od strujnog udara, u slučaju mogućeg curenja struje na metalnim kućištima kućanskih aparata, a također i kao dodatna zaštita od prekomjernih struja. Prema standardima, RCD-ovi s prekidnom strujom od najmanje 30 mA (po mogućnosti 10 mA) instalirani su za zaštitu skupina električnih ožičenja " vlažna područja(kupaonica, wc). Svaka utičnica u području od 2,40 m od kade ili pladnja (elektrosigurnosna zona br. 3) mora pasti u zaštićeni RCD. Isti RCD treba instalirati na električno ožičenje dječje sobe. Za pojedine kućanske aparate koji dolaze u dodir s vodom (perilica posuđa, perilica rublja i sl.) radi zaštite se ugrađuje RCD sa strujom prekida od 30mA, a svaki aparat ima svoj RCD.

Izgled RCD-a

Po izgled RCD je standardni uređaj s dva modula (220 V) ili četiri modula (380 V). 1 modul je veličine standardnog jednopolnog prekidača ().

Pogledajmo RCD od 220 V.

Za spajanje, RCD ima 4 terminala, dva na vrhu, dva na dnu. Gdje se struja isporučuje nije bitno, ali je uobičajeno da se napajanje spoji na gornje stezaljke i izlaz iz donjih stezaljki. Jedan terminal je za spajanje fazne žice (lijevo), drugi je za spajanje neutralne radne žice (desno). Obično su označeni.

Napomena: u četveropolnim RCD-ovima od 380 V, terminal radnog neutralnog vodiča nalazi se s lijeve strane.